ההפגנות בירושלים: 16 נעצרו - בהם כמה אנשי "לה פמיליה"

8 מחברי הארגון נעצרו במחאות הלילה, זאת בחשד שהשליכו אבנים לעבר מכוניות ותקפו באלימות את צוות חדשות 13. כמה נוספים עוכבו בחשד להפרת הסדר הציבורי, תקיפת מפגינים ותקיפת שוטר

זמן צפייה: 01:35

16 בני אדם נעצרו הלילה (שישי) בהפגנות שהתקיימו מחוץ למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור שבירושלים. בין העצורים, 8 חברי ארגון "לה פמיליה", שהתקיפו אמש את צוות חדשות 13 אשר הגיע לסקר את ההפגנה. כמה נוספים נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי, תקיפת מפגינים ותקיפת שוטר.

כמאה מחברי הארגון התאספו אמש במתחם התחנה שבבירה, שם השליכו אבנים לעבר רכבים וגם, כאמור, תקפו באלימות את צוות חדשות 13. כמה מהפעילים דרשו מהצוות להפסיק לצלם וצעקו לעברם, אולם כאשר אלה לא הפסיקו - התוקפים הפילו את צלם החדשות לרצפה ודחפו שני אנשי צוות נוספים.

אל ההפגנות הגיעו כאלפיים בני אדם, שם מחו נגד נתניהו והאשימו אותו בהסתה, פילוג ושחיתות. רוב המפגינים התפזרו לאחר השעה 23:00, ואילו כיכר פריז עצמה נפתחה חזרה לתנועה מעט לאחר חצות.

לכתבות נוספות בנושא >>

מהומות בי-ם: צוות חדשות 13 הותקף בידי אנשי לה פמיליה • תיעוד

המחאה בתל אביב: מפגינים נגד נתניהו הותקפו

לקראת המחאה הערב בבלפור: במשטרה נערכים למניעת אלימות

צלם חדשות 13 הותקף במהלך הפגנה בבלפור
צלם חדשות 13 הותקף במהלך הפגנה בבלפור | צילום: חדשות 13

עוד לפני התקיפה, שלושה מפעילי הארגון אמרו לחדשות 13 כי הם באו להפגנה על מנת "להראות מהי הדרך האמיתית של לה פמיליה - לא כמו שאומרים בתקשורת". המרואיינים הוסיפו כי "אף אחד לא יחרבן על הסמלים. מי שיעשה זאת, מי שירים דגלי אש"ף בהפגנה שלא קשורה ליוקר המחיה - מבחינתנו הוא בוגד ואויב".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-200730' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_l3mozu9f' duration='99'']

מזה כמה שבועות שמתקיימות מחאות נגד מדיניותו של נתניהו בטיפול במשבר הקורונה ותפקודו על רקע המשפט המתנהל נגדו. כזכור, בהפגנות שהתקיימו בשלישי נגדו וגם נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בתל אביב, הותקפו כמה מפגינים. שניים מהם סיפרט כי נדקרו.

על פי עדויות מהאזור, המפגינים הותקפו באמצעות בקבוקי זכוכית וגז פלפל. רוב החשודים בתקיפה נמלטו - אחד נעצר. שי, אחד המותקפים, אמר לחדשות כי הוא מקבל טיפול רפואי. והוסיף: "יהיה בסדר".