התפרעויות בירושלים: פצועים בעימותים בין פלסטינים לכוחות המשטרה

ברקע יומו האחרון של חג הרמדאן והמתיחות הכללית באזור, המון ערבי החל בהפרות סדר אלימות נגד כוחות הביטחון במתחם הר הבית. אבו מאזן: "מצדיע למגיני ירושלים, מטילים האחריות על ישראל"

זמן צפייה: 00:22

עימותים אלימים והתפרעויות נרשמו הערב (שישי) במתחם הר הבית, כאשר המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות נגד המון ערבי שהחל בהפרות סדר הכוללות יידוי אבנים, בקבוקים וחפצים אחרים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו מצדם בירי רימוני הלם. זאת, על רקע יומו האחרון של חג הרמדאן והמתיחות הביטחונית הכללית באזור. שוטר מג"ב נפצע באופן בינוני מזריקת אבן.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה ומשמר הגבול רבים פועלים להשבת הסדר בעקבות התפרעות שהחלה ברחבת הר הבית הערב במהלכה מאות מתפללים החלו מפרים את הסדר באלימות כלפי כוחות המשטרה תוך יידוי אבנים וחפצים וכתוצאה מכך נפצעו שישה שוטרים שנזקקו לטיפול רפואי". בשל המצב הרגיש, צה"ל החליט על תגבור כוחות לוחמים באוגדת יהודה ושומרון.

על פי הדיווחים, 13 נפצעו במהומות, רובם מכדורי גומי. ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, מקיים מגעים מול גורמים בכירים באזור כדי לעצור את "התוקפנות נגד המתפללים במסגד אל-אקצא".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2107052055' autoplay='0' credit='' desc='אירועי האלימות הלילה בירושלים' poster='' kid='1_my33kudl' duration='13']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הפגישות עם סער ומיכאלי: בנט ולפיד נפגשו עם גנץ והורוביץ

טרור בלוני התבערה: שבע שריפות פרצו בעוטף עזה

לשכת בן גביר תפונה משייח ג'ראח – שוטרים יוצבו בבתי היהודים

כדור גומי
כדור גומי שנורה במהלך העימותים

בתגובה לאירועים, יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, מסר הודעה מיוחדת דרך ערוץ "פלסטין": "אני מצדיע לאנשי ירושלים שמגנים על כל אתריה הקדושים - מסגד אל-אקצא, שער שכם ושכונת שייח' ג'ראח בפרט. לא ניתן לוותר על זכויותיכם ועל האמונה לסיים את הכיבוש תוך הקמת מדינת פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים".

עוד מדבריו של אבו מאזן: "אנו מטילים על ישראל את האחריות המלאה על כל מה שקורה בירושלים ועל חיי אנשי העיר. ישראל תישא בהשלכות אותם אירועים. כמו כן, אני קורא לקהילה הבין-לאומית לספק הגנה לעמינו שנמצא באדמת מולדתו. בנוסף, אנו קוראים למועצת הביטחון של האו"ם לפעול בדחיפות כדי לדון בהתפתחויות בירושלים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105072053 ' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפרות הסדר האלימות בירושלים' poster='' kid='1_o7let2iz' duration='27']

מג''ב, התפרעויות בירושלים
חייל מג''ב נפצע בינוני מזריקת אבן

אתמול בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח העיר, התעמתו באלימות קשה פעילי ימין והמון צעירים ערבי סמוך לקבר שמעון הצדיק. 15 בני אדם נעצרו. היום בצהריים, המוני פלסטינים הגיעו אל הר הבית, הניפו דגלי פלסטין וחמאס וקראו קריאות הסתה נגד ישראל ובעד חמאס: "כולנו חמאס, מחכים לפקודתך המפקד מוחמד דף, חמאס - לירות הלילה טילים על תל אביב".