לשכת בן גביר תפונה משייח ג'ראח - שוטרים יוצבו בבתי היהודים

פרסום ראשון: לשכת ראש הממשלה סיכמה עם חבר הכנסת כי יפנה את לשכתו מהשכונה שבמזרח ירושלים, מחשש שהדבר יגרום למהומות - בתמורה לכך שהמקום יאובטח קבוע לפחות עד סוף חודש הרמדאן

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

לשכת ראש הממשלה סיכמה היום (שישי) עם חבר הכנסת איתמר בן גביר על פינוי לשכתו משייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, בתמורה להצבת שוטרים באופן קבוע עד סוף הרמדאן בבתי היהודים בשכונה - כך פורסם היום לראשונה בחדשות 13.

לדברי אנשי בן גביר, לשכת רה"מ העבירו לו מסר בלילה כי נתניהו מבקש שיפנה את הלשכה שהציב בשכונה, נוכח הערכות כי המהלך עלול לגרור מהומות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המאמצים להקמת ממשלה: בנט, נועד עם לפיד ומיכאלי

ניסיון פיגוע בשומרון: 3 מחבלים ירו לעבר מוצב מג"ב – ונוטרלו

נתניהו לשקד: עשי את המעשה הנכון – ואל תחברי לממשלת שמאל

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר

אולם, בן גביר הבהיר כי יתפנה משם רק אם תוצב במקום נוכחות משטרתית קבועה, משום שלטענתו השוטרים שהגיעו למקום עשו זאת עבורו. "אם אעזוב, תושבי המקום יהיו חשופים להמשך התקיפות, לזריקות אבנים ולפגיעה ברכוש", אמר.

תחילה, לפי בן גביר, סירבו אנשי לשכת ראש הממשלה לתנאיו, והסכימו רק לחזק את נוכחות המשטרה. אולם, לאחר שהודיע כי יישאר במקום גם לשבת, סוכם כאמור כי המקום יאובטח קבוע וכי לאחר הרמדאן תיעשה הערכת מצב מחודשת.

עימותים בירושלים
עימותים בירושלים | צילום: ידידיה אפשטיין

בן גביר מסר בתגובה כי "אחרי שבוע שלם של תקיפות כלפי יהודים ואוזלת יד של המשטרה אילצנו את המשטרה להגיע לאבטח אותי. אני מברך על הסיכום ושמח שסוף סוף המשטרה תאבטח את תושבי שכונת שמעון הצדיק".

אמש, כזכור, פרצו עימותים בשכונה בין יהודים לפלסטינים, זאת ברקע מחאה של ארגון להב"ה שהתקיימה בשכונה. תושבי המקום זעמו על ההפגנה והחלו לזרוק כיסאות, חפצים ואבנים לעבר המשתתפים. שבעה בני אדם נעצרו.