בנט: מוכן לשלם מחיר פוליטי אישי ב"בייס" - ובלבד שתקום ממשלה

ברקע המאמצים להקמת ממשלה, יו"ר ימינה המשיך את סבב הפגישות שהחל אתמול עם יו"ר יש עתיד. שניהם נועדו גם עם גנץ, ליברמן והורוביץ. "נתניהו נכשל בהקמת ממשלה - נחוש למצות את הניסיון הזה"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

המאמצים להקמת ממשלה: יו"ר ימינה נפתלי בנט כתב היום (שישי) בתום סבב הפגישות שקיים עם ראשי מפלגות "גוש השינוי" כי "הלכתי בכל הכוח עם נתניהו מהרגע שקיבל את המנדט. נתניהו נכשל. הוא לא הצליח לשכנע את סמוטריץ' להיכנס". "מיותר לציין שאני מוכן ללכת רחוק ולשלם מחיר פוליטי אישי ב'בייס' שלי ובלבד שתקום ממשלה", הוסיף.

עוד מדבריו של יו"ר ימינה: "לא נעים לעמוד במרכז מתקפה מאורגנת. לקחתי על עצמי תפקיד קשה מאוד של מי שינסה להקים ממשלה שתחזיר את המדינה למסלול ותעבוד עבור האזרחים, אני נחוש למצות את הניסיון הזה". לצד זאת, ציין: "יש עקרונות ליבה שאני לא מוכן לוותר עליהם וקווים אדומים שלא אעבור".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דגלי חמאס הונפו בהר הבית: "מחכים לפקודה" • תיעוד

טרור בלוני התבערה: שבע שריפות פרצו בעוטף עזה

לשכת בן גביר תפונה משייח ג'ראח – שוטרים יוצבו בבתי היהודים

נפתלי בנט, גדעון סער, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד
נפתלי בנט, גדעון סער, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד | צילום: רויטרס, דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

כאמור, בנט החל את סבב השיחות שלו עם ראשי מפלגות "גוש השינוי" אמש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כאשר היום השניים נועדו עם יתר ראשי המפלגות - יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, יו"ר כחול לבן בני גנץ, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "היום התקיימו רצף פגישות במסגרת המאמצים להרכבת הממשלה. הפגישות כולן היו ברוח טובה עם נכונות להתקדם", נמסר מטעמו של בנט.

בתוך כך, הבוקר הוציא ח"כ מתן כהנא הודעה שבה הבהיר כי הוא עומד מאחורי בנט - בדיוק כפי שעשו אתמול חברי מפלגתו עידית סילמן, אביר קארה וניר אורבך. "נכון, הממשלה הזו כנראה לא תהיה ממשלת החלומות של הימין", כתב כהנא, "אבל כולם מבינים שזה צו השעה".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, היו אלה חברי הכנסת סילמן, קארה ואורבך שעמדו לצד בנט, והסבירו מדוע - שלא כמו ח"כ עמיחי שיקלי, הם דווקא כן בעד ממשלת אחדות. "אני מודה לראש הממשלה על מבול ההצעות לתפקידים ולשריונים שהועברו אליי באמצעות שליחיו הרבים. תודה, אך לא", כתבה סילמן. "אני מאמינה בדרכו של בנט וביכולתו של העם שלנו לשתף פעולה בעת הזו".

גם ח"כ אורבך סיפר כי קיבל הצעות לחבור לליכוד - אך פסל אותן על הסף. "דרכו של בנט להקמת ממשלה, שבה משתפים פעולה זה עם זה למרות מחלוקות, היא הדרך הנכונה. אנחנו מספיק ערכיים וימניים כדי לשמור על כל מה שחשוב לנו".