שנה לאחר הרצח: אמה של אורי אנסבכר חזרה לשירים שהשאירה במגירה

בת השירות הלאומי נרצחה באכזריות על ידי מחבל פלסטיני בפברואר 2019 כשהייתה בת 19 וחצי בלבד. כעת, משפחתה וחבריה נשענים על השירים הרבים שהשאירה אחריה - ומוציאים אחד מהם בסרטון

זמן צפייה: 05:25

אורי אנסבכר, בת שירות לאומי, נרצחה באכזריות על ידי מחבל פלסטיני לפני כשנה וחודשיים, כשיצאה להיות ביער בפאתי ירושלים. בת 19 וחצי בלבד במותה, היא השאירה אחריה שירים רבים במגרה. כעת, בני משפחתה החליטו להוציא את אחד השירים שלה בסרטון.

ב-7 בפברואר 2019 יצאה אורי מ"מרכז יעלים" שבירושלים לזמן עם עצמה, לכתוב שירים בטבע ביער שליד עין יעל. אחרי שהיא לא שבה למרכז, החלו חיפושים אחריה. המחבל הלך לכיוון היער בעין יעל בדרום העיר, שם הבחין באורי. הוא תקף אותה ורצח אותה ואז נמלט לשטחים. עדיין לא נגזר דינו של המחבל הפלסטיני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ילדות בצל השכול: "ביום הזיכרון נהיה לבד בלי החברים של אבא"

עתירת ההורים השכולים נדחתה: נאסרה הכניסה לבתי העלמין בארץ

מגפת הקורונה: למעלה מ-3 מיליון בני אדם בעולם נדבקו בנגיף

אורי אנסבכר ז''ל
אורי אנסבכר ז''ל | צילום: (באדיבות המשפחה)

בימים שאחרי הרצח, החברים של אורי פנו למילים היפהפיות שלה, לשיר שלה שבמרכזו המילה "שלום" ומאז הם והמשפחה נשענים על השירים הרבים שנותרו מאחור. "לפני ה-30 פתחתי את המגירה שלה בחדר, מה שלא העזתי לעשות לפני כן, ודף אחד משך את תשומת ליבי כי היה לו שם לשיר, כותרת. זה באמת השיר היחידי שיש לו כותרת שהיא כתבה, והוצאתי אותו והכותרת הייתה 'שהייה ביער'", סיפרה אמה של אורי, נעאה.

כעת נעאה מרגישה מוכנה להוציא לאט-לאט את השירים מהמגירה, לחפור לעומק המילים שהשאירה בתה האהובה כדי לחלוק אותן גם עם הסביבה. מתוך היצירות המופלאות של אורי שנשמרות היטב בבית המשפחה, היה עוד שיר אחד שאורי כתבה שבוע לפני הרצח וגם לקחה אותו איתה ליער באותו יום ארור. השיר הזה מדבר על השמש שהסתלקה ועל הניסיון הבלתי מתפשר להחזיר את האור לחיים.