ילדות בצל השכול: "ביום הזיכרון נהיה לבד בלי החברים של אבא"

אורי וגיא, ילדיו של סא"ל דולב קידר אשר נפל בצוק איתן, סיפרו על יום הזיכרון אותו יציינו השנה בצל מגפת הקורונה - מבלי שיתאפשר להם לעלות לקבר אביהם. "קשה לנו להיכנס לתקופה הזו השנה"

זמן צפייה: 03:51

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראלי ונפגעי פעולות האיבה יתקיים השנה בצל מגפת הקורונה, ללא טקסים וללא עלייה לקבר. אורי וגיא, בנו וביתו של סא"ל דולב קידר שנפל בצוק איתן, סיפרו לחדשות 13 על הדרך השונה שבה יציינו את יום הזיכרון הנוכחי.

"קשה לנו להיכנס השנה לתקופה הזו", אמר אורי בן ה-12, "ביום הזיכרון במיוחד - לא יהיה לנו עם מי להיות אז נהיה לבד בבית. לא יהיו את הטקסים, ובכלל - אין מה לעשות. אנחנו סתם לבד בלי החברים של אבא שבדרך כלל באים אלינו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טקסים ללא קהל ושירת ההמנון במרפסות: יום הזיכרון בצל הקורונה

עתירת ההורים השכולים נדחתה: נאסרה הכניסה לבתי העלמין בארץ

אבי חולת הקורונה בת ה-11 שבמצב קשה: "היא סובלת, חוסר אונים"

גיא ואורי קידר
גיא ואורי קידר | צילום: חדשות 13

גם גיא בת ה-9 מרגישה את השוני בין יום הזיכרון הנוכחי לאלה שציינה בשנים שעברו. "בדרך כלל באים אלינו כל החברים של אבא וכולם חושבים עליו", אמרה. בשנים הקודמות, סיפרה, השתתפה במחנה של יתומי צה"ל, שם היו מפריחים בלונים לזכר האבות שנפלו. כעת, בשל המצב, היא הלכה לקבר של אביה והניחה מכתב שכתבה עבורו. "היה מרגש ועצוב. זאת הפעם הראשונה שהייתי שם".

השכול מלווה את אורי וגיא כל השנה, אולם ימי הזיכרון הם המורכבים ביותר עבורם. אורי הסביר כי "ביום הזה, דווקא בגלל שהוא אמור להדגיש את העובדה שאנחנו כאן בזכות הנופלים - הוא קשה יותר. זה עוטף אותי, זה איתי".

סא''ל דולב קידר שנהרג במבצע ''צוק איתן''
סא''ל דולב קידר שנהרג במבצע ''צוק איתן'' | צילום: מתוך הסרט ''מחכה לך'', באדיבות נגה תקשורת

את השבועות האחרונים העבירו השניים, כמו כל ילדי ישראל, בהסגר. הזמן הפנוי גרם להם לחשוב על אביהם יותר אף מאשר בימים כתיקונם. "כשיושבים בבית פחות מתעסקים בדברים אחרים, כך שהיה זמן לחשוב יותר על אבא", סיכמה גיא.