מגפת הקורונה: למעלה מ-3 מיליון בני אדם בעולם נדבקו בנגיף

באיטליה, שספגה 26 אלף מקרי מוות, מפעלים ישובו לפעילות ב-4 במאי, אך בתי הספר יישארו סגורים עד ספטמבר. צרפת וספרד נערכות להקלת המגבלות, בזמן שבארה"ב מספר החולים מתקרב למיליון

זמן צפייה: 03:47

מגפת הקורונה: מספר הנדבקים בנגיף ברחבי העולם חצה הבוקר (שני) את השלושה מיליון בני אדם. מניין המתים עומד על כ-207 אלף. במדינות רבות מספר הנדבקים ממשיך לעלות במהירות, אך אחרות כבר עברו את שיא המגפה ומתחילות כעת להאט את קצת ההידבקות ובמקביל לשחרר את ההסגר ולנסות ולהחזיר את החיים לשגרה חדשה.

צרפת, איטליה וספרד, שלוש מדינות אירופיות שספגו פגיעה קשה במיוחד של המגפה, מתכוננות להקלת המגבלות, בעוד מדינות רבות נושאות אליהן עיניים כדי לראות איך הן יוצאות בבטיחות מההסגר. מלבד בארה"ב, שם מספר הנדבקים מתקרב למיליון ומספר מקרי המוות עומד על 55 אלף, בשלוש המדינות האירופיות יש את מספר החולים בנגיף הגבוה בעולם.

אנשים בדרכם לקניות בצל הקורונה בסיציליה
אנשים בדרכם לקניות בצל הקורונה בסיציליה | צילום: רויטרס

החלטות הנוגעות לכיצד ומתי לפתוח מחדש יהיו קריטיות להתמודדות של אנשים ועסקים עם המגפה, תוך איזון הצורך להניע את הכלכלה עם הסיכון של התפרצות מחודשת והסגר נוסף.

באיטליה, שהייתה המדינה האירופית הראשונה להציב הסגר בחודש מארס, ואיפה שהיו עד עכשיו קרוב ל-200 אלף נדבקים ולפחות 26 אלף מקרי מוות, ראש הממשלה אמר שמפעלים יוכלו לשוב לפעילות בארבעה במאי, וכמו כן התיר לציבור להיפגש עם קרוביהם בהרכב מצומצם ועם מסיכות. פארקים ציבוריים יפתחו אף הם, אך עם זאת הוא ציין שבתי ספר לא יפתחו עד ספטמבר.

התפשטות נגיף הקורונה במדריד
התפשטות נגיף הקורונה במדריד | צילום: רויטרס

בניו זילנד, שנחשבת למדינה שהצליחה להשתלט על המגפה בשלב יחסית מוקדם וספגה מספר נמוך של מקרי מוות, נרשמו ביממה האחרונה חמישה חולים חדשים בלבד. הלילה יכנסו לתוקף במדינה הקלות בהסגר.

ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן ציינה שלא הייתה התפשטות קהילתית של הווירוס ושהמדינה עד עכשיו הצליחה להימנע מתרחישים של התפרצות, וכמו כן שיבחה את המשמעת הציבורית: "כבר כמעט חמישה שבועות שאנחנו חיים ועובדים בדרכים שלפני חודשיים היו נראות בלתי אפשריות, אבל עשינו זאת ביחד". מחצות, עסקים מסויימים ישובו לפעילות, אבל חוקי הריחוק החברתי עדיין יהיו בתוקף. בתי קפה יפתחו לטייק-אווי בלבד.

בגרמניה נרשמו 157 אלף נדבקים, לא רחוק מצרפת שעומדת על 162 אלף, אך מספר מקרי המוות בה נמוך בהרבה ועומד על כ-6,000 עד כה, בעוד בצרפת מתו כ-23 אלף בני אדם. בבריטניה מספר הנדברים חצה גם הוא את ה-150 אלף בני אדם, ומספר מקרי המוות עומד על 20 אלף.