מה ייפתח ביום א' – והאם תידרשו להציג תו ירוק בכניסה? • מדריך

כיתות ז'-י' ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים גבוליים ישובו לבתיה"ס. בעלי תו ירוק יוכלו להיכנס למסעדות ואולמות. בתי הקפה ייפתחו לכל אדם. מגבלת ההתקהלות תתרחב ל-20 איש בפנים ו-50 בחוץ

זמן צפייה: 03:28

כשלושה שבועות לפני הבחירות, ולמרות הקפיצה במקדם ההדבקה והתנגדות בכירי מערכת הבריאות שהזהירו מעלייה בתחלואה - שרי הממשלה אישרו אמש (שני) פה אחד את יישום השלב השלישי של תוכנית היציאה מהסגר.

החל מיום ראשון הקרוב ייפתחו כיתות ז'-י' ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים גבוליים, וכן בתי קפה ומסעדות קטנות יפעלו בהתאם לתו הסגול, כך שתותר ישיבה בחוץ בלבד. באותו היום ייפתחו למחוסנים או מחלימים בלבד גם מסעדות בהזמנה מראש, מלונות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. מגבלת ההתקהלות תעמוד על 20 אנשים בפנים ו-50 בחוץ, למעט ביישובים אדומים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סער: "רה"מ איבד את זה, כך נראה אדם שיודע שהולך לסוף כהונתו"

"ביקש שתישאר עם תחתונים": בן הקיבוץ מואשם שתקף מינית ילדות

תיעוד מיוחד: שיחת הזום הטעונה שקיימה מראענה עם פעילי העבודה

מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין
מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין | צילום: Shutterstock

בישיבת הממשלה אמש הציגה שרת התחבורה מירי רגב מתווה לפתיחת נמל התעופה - גם כן בתחילת השבוע הבא, אשר יובא לדיון במהלך היום בקבינט הקורונה. לפי המתווה, נתב"ג ייפתח לכל האזרחים על מנת שיוכלו לשוב לארץ להצביע, וכן לאזרחים שירצו לצאת. המכסה הראשונית תעמוד על 3,000 נוסעים ביום, עם אופציה להארכה.

כמו כן, משרד הבריאות יגדיר יעדים מוכי תחלואה בעולם מהם אי אפשר יהיה לטוס לארץ, ומחוסנים ישראלים לא יוחויבו בבידוד עם שובם לארץ. האחרים - יבחרו בין בידוד במלונית או צמיד אלקטרוני. הדרישה לבדיקה 72 שעות לפני העלייה למטוס ובדיקה נוספת בנתב"ג תישאר בתוקף.

מסעדה בתל אביב סגורה לקבל קהל ואיסוף עם החלת הסגר השלישי | צילום: רויטרס

אתמול בישיבת הממשלה, הסביר פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש כי "מספר החולים הקשים הוא המפתח ואחריו צריך לעקוב". לדבריו, כל עוד מספר החולים לא מאיים על מערכת הבריאות, אפשר להמשיך בפתיחה. עם זאת, "מקדם ההדבקה בעלייה ואת ההשפעה עליו נראה בעוד כשבוע וחצי - ואירועי פורים בוודאי יתרמו לכך".

מנגד, שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר כי למרות העלייה במקדם ההדבקה, "פתיחת המשק אמורה להימשך על פי התוכנית המקורית" כלשונו.