חטיבות ביניים, מסעדות ואולמות: השרים אישרו את שלב ההקלות הבא

הממשלה הכריעה כי ביום ראשון ייכנס לתוקף השלב השלישי בפתיחת המשק, שיכלול בין היתר את חידוש הלימודים בכיתות ז'-י'. גני אירועים, מלונות ואטרקציות - ייפתחו לבעלי תו ירוק בלבד

זמן צפייה: 00:37

השרים אישרו הערב (שני) כי ביום ראשון ייצא לדרך השלב השלישי של תוכנית היציאה מהסגר. במסגרת הפעימה השלישית, ייפתחו כיתות ז'-י' ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים גבוליים, וכן בתי קפה ומסעדות קטנות ללא צורך בתו ירוק.

בנוסף, ייפתחו במתווה התו הירוק גם מסעדות בהזמנה מראש, מלונות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. מגבלת ההתקהלות תעמוד על 20 אנשים בפנים ו-50 בחוץ, למעט ביישובים אדומים.

מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר
מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר | צילום: רויטרס

"מספר החולים הקשים הוא המפתח ואחריו צריך לעקוב", הסביר פרויקטור הקורונה אש בישיבה. "כל עוד הוא לא מאיים על מערכת הבריאות, אפשר להמשיך בפתיחה. מקדם ההדבקה בעליה, את ההשפעה עליו נראה בעוד כשבוע וחצי ואירועי פורים בוודאי יתרמו לכך". שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "למרות העלייה במקדם ההדבקה, פתיחת המשק אמורה להימשך עפ"י התכנית המקורית".

בנוסף, במהלך ישיבת הממשלה הציגה שרת התחבורה מירי רגב  את המתווה לפתיחת נמל התעופה בן גוריון ב-7 במארס. לפי המתווה, נתב"ג ייפתח לכל האזרחים שיוכלו לשוב לארץ להצביע, וכן לאזרחים שרוצים לצאת. המכסה הראשונית תעמוד על 3,000 נוסעים ביום, עם אופציה להארכה. משרד הבריאות יגדיר יעדים מוכי תחלואה בעולם מהם אי אפשר יהיה לטוס לארץ.

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

מחוסנים ישראלים לא יוחויבו בבידוד עם שובם לארץ, והאחרים - יבחרו בין בידוד במלונית או צמיד אלקטרוני. תישאר בתוקף הדרישה לבדיקה 72 שעות לפני העלייה למטוס ובדיקה נוספת בנתב"ג.