מסעדות יארחו סועדים, אירועים רק למחוסנים: המדריך לפתיחת המשק

ביום א' תחל החזרה לשגרה, ובין היתר כיתות ז'-י' ישובו לביה"ס, באולמות האירועים תוטל הגבלה של עד 300 משתתפים, ולפני הכניסה לבתי המלון - ילדים מתחת לגיל 16 יצטרכו להציג בדיקה שלילית

זמן צפייה: 08:01

ביום ראשון הקרוב, ובפעם השלישית בתוך שנה אחת - המשק ייפתח ולכאורה השגרה תחזור. עם זאת, השנה האחרונה לימדה אותנו להיות זהירים וספקנים, כי חמישה חודשים אחרי היציאה מהסגר הראשון, אזרחי ישראל חזרו אליו שוב, כאשר אל הסגר השלישי ישראל נכנסה כעבור שלושה חודשים בלבד אחרי שיצאה מהסגר השני. בניגוד לפעמים הקודמות, כעת ישנם למעלה מ-3.5 מיליון בני אדם שכבר חוסנו בשתי מנות, והם אפקטיביים בעיקר על הגרסה "המקורית" של הקורונה וכל עוד עוטים מסכות ושומרים על ריחוק חברתי.

בין היתר, כיתות ז'-י' שנדמה היה כי נשכחו לאורך תקופת המגפה, יחזרו בתחילת השבוע הבא לספסל הלימודים. כמו כן, בתי הקפה והמסעדות ישובו לארח סועדים, כאשר הישיבה בחוץ תתאפשר לכולם, ואילו ובפנים יוכלו לשבת רק מחוסנים ומחלימים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"יהיה פה אילת 2": הוארך מעצר החשוד באונס הקטינה במלונית

טרגדיה בנגב: שלושה ילדים מתו משאיפת עשן בשריפה שפרצה בביתם

לקראת השלב הבא בפתיחת המשק: עוד ירידה במספר החולים שבמצב קשה

פתיחת המשק
פתיחת המשק | צילום: צילום מסך

גם אולמות האירועים יחזרו לפעול, בעוד שרק למחוסנים או מחלימים יהיה מותר להשתתף, וזאת עם הגבלה של עד 300 חוגגים לכל היותר - גם אם האירוע מתקיים באוויר הפתוח או בחלל הסגור. בנוסף, גם אירועי התרבות והספורט ישובו לפעילות תוך הצגת התו הירוק בכניסה. על פי המתווה, השתתפות באירועים אלו תתאפשר באמצעות רכישה מקוונת של כרטיסים וישיבה בקפסולות - 300 בני אדם במקום סגור ו-500 במקום פתוח. לצד זאת, לא יתאפשרו ריקודים ומתחמי אוכל מכיוון שאין אפשרות לאכול במקום.

זאת ועוד, גם בתי המלון יחזרו לפעילות, כולל חדרי האוכל. עם זאת, יחולו מספר מגבלות, בהם רק 50% מתפוסת חדרי האוכל ולא יותר מ-300 בני אדם יחד, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין השולחנות. כמו כן, ילדים מתחת לגיל 16 יצטרכו להציג בדיקה שלילית טרם הכניסה למלון, כך שיש לקחת זאת בחשבון כאשר זמינים חופשה משפחתית.

לגבי התקהלויות, באוויר הפתוח יוכלו לשהות עד 50 בני אדם, ואילו בחלל סגור רק עד 20. בערים האדומות ההגבלות נותרו הדוקות יותר, כאשר עד 20 איש יוכלו להתקהל בשטח פתוח ועד 10 במקום סגור.