לקראת השלב הבא בפתיחת המשק: עוד ירידה במספר החולים שבמצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי 699 חולים במצב קשה, בהם 224 מונשמים. ירידה קלה גם במקדם ההדבקה. 4,143 נדבקים חדשים ביממה שחלפה - 5.2% מהבדיקות חיוביות. מניין המתים מקורונה עלה ל-5,815

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

מספר חולי הקורונה שבמצב קשה ממשיך במגמת הירידה - כך עולה מהנתונים שפרסם הבוקר (חמישי) משרד הבריאות. נכון להיום, 699 חולים במצב קשה, מהם 224 מונשמים. ביממה החולפת אובחנו 4,143 בני אדם חיוביים לקורונה, כאשר 5.2% מהבדיקות היו חיוביות. ירידה קלה חלה במקדם ההדבקה, שעומד על 0.99.

בכך, עלה מספר הנדבקים מפרוץ המגפה ל-791,319, מהם 42,276 נשאים פעילים. מניין המתים עלה ל-5,815. בד בבד, נמשך גם מבצע החיסונים, כאשר עד כה חוסנו יותר מ-4.85 מיליון ישראלים במנה הראשונה, מהם 3.57 קיבלו גם את המנה השנייה.

עוד בחדשות 13:

פעולות החייאה בשלושה ילדים מחורה שבנגב שנפגעו משאיפת עשן

השרה גמליאל על זיהום הזפת: "מערכת הביטחון צריכה לתת הסברים"

אירוע הדריסה בירושלים: נעצרו 14 חשודים בתקיפת נהג ההסעות

מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון
מחלקת הקורונה בבית החולים וולפסון | צילום: חדשות 13

אתמול הצהיר סגן שר הבריאות יואב קיש כי שלב ההקלות הבא המתוכנן ליום ראשון נמצא בסכנה בשל העלייה בתחלואה, אלא שבצמרת משרד הבריאות סותרים את דבריו, והבהירו אמש: שלב ההקלות השלישי צפוי להתקיים כסדרו.

כזכור, ביום ראשון אמורים להיפתח כיתות ז'-י' ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים גבוליים, וכן בתי קפה ומסעדות קטנות שיפעלו בהתאם לתו הסגול, כך שתותר ישיבה בחוץ בלבד. באותו היום ייפתחו למחוסנים או מחלימים בלבד גם מסעדות בהזמנה מראש, מלונות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. מגבלת ההתקהלות תעמוד על 20 אנשים בפנים ו-50 בחוץ, למעט ביישובים אדומים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עד כה, מקדם ההדבקה היה כלי בלעדי שעליו הסתמכו במשרד הבריאות, אבל משום שמרבית המאומתים האחרונים הם צעירים - המקדם הוא כבר לא כלי חיזוי אמין לעומס על מערכת האשפוז. לכן, במשרד הבריאות רוצים כעת לבחון את מספר החולים במצב קשה שמאושפזים בבתי החולים - שם נרשמה ירידה עקבית בשבוע האחרון.

"בריאיון, הבעתי את החשש שלי ממצב שבו מקדם ההדבקה יעלה", הסביר קיש את כוונתו בריאיון לחדשות 13. לטענתו, אם מקדם ההדבקה יוסיף לעלות, "אין ספק שנצטרך לעשות חושבים. התוכנית הזו (של פתיחת המשק) מוצגת כבר חודש, אבל היא תמיד הייתה מותנית בתחלואה ובמקדם ההדבקה".