"התגייסות מרגשת": אלפים תרמו למשפחת הגבר שנורה למוות ברמלה

אזרחים ופוליטיקאים רבים הזדהו עם הכאב של אשתו של אופיר חסדאי, שנורה מולה ומול שתי בנותיו ברקע ויכוח על חניה, והחליטו לתרום מכספם ולסייע למשפחה. "אסור להשלים עם מקרים מזעזעים אלה"

זמן צפייה: 04:02

החל מאתמול (שני), אלפי בני אדם תורמים למשפחת חסדאי, לאחר שהאב אופיר, בן 40 מרמלה, נורה למוות מול אשתו ושתי בנותיו בעקבות ויכוח על חניה בקניון עזריאלי ברמלה. הפנייה לציבור נעשתה ברקע האתגרים הרפואיים הרבים עמם מתמודדת המשפחה - דקלה, אשתו של אופיר, סובלת מניוון שרירים, וכמוה גם אחת מבנותיה. בת נוספת סובלת משיתוק מוחין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את זעזועו מהמקרה ופרסם בעמוד הפייסבוק שלו את פרטי חשבון הבנק של המשפחה וקרא לציבור לתרום. "הרצח הנורא של אופיר חסדאי מזעזע את כולנו. אב משפחה נרצח בגלל סכסוך על חנייה. נורא. אסור לנו להשלים עם מקרים מזעזעים כאלה. אין מקום לאלימות בתוכנו – ולא נסבול את זה. משרד הרווחה והביטוח הלאומי יגישו סיוע. שמעתי גם על ההתגייסות המרגשת של אזרחים רבים למען המשפחה בשעה קשה זו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אשתו של אופיר חסדאי שנורה ברמלה: "אין לי מושג איך אסתדר לבד"

תוך שלוש שעות: חשד לרצח בשלושה מקרים שונים ברחבי הארץ

חשד לרצח ברהט: גבר כבן 30 נורה למוות בקטטה; אישה נפצעה קשה

ניתן להעביר תרומות לבנק מרכנתיל (מס' 17), סניף רמלה (מס' 669) למספר החשבון: 64462902 על שם דיקלה ואופיר חסדאי. בנוסף, ניתן לתרום דרך חשבון הפייפל של דיקלה ובאתר מימון ההמונים "Jgive" בכתובות: https://www.paypal.me/DiklaHishttps://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/19844.

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, שיתף בפייסבוק את ההודעה של נתניהו וכתב: "ראש הממשלה פרסם הבוקר פוסט מרגש על הרצח הנורא של אופיר חסדאי שזעזע את כל המדינה. אני מצטרף לקריאתו של ראש הממשלה לפתוח את הלב להתגייס ולתרום למשפחה ברגעים קשים אלו. עיריית רמלה על כל המנגנון המקצועי שלה מגויסת לסיוע למשפחה".

יו"ר העבודה עמיר פרץ כתב: "הרצח של אופיר חסדאי ברמלה מזעזע. לקחת חיים של אדם אחר באכזריות בכזאת קלות ראש. נורת אזהרה חמורה להתפרקות חברתית. כשאין ביטחון חברתי אין ביטחון אישי. מדיניות ייבוש המשטרה, המחסור בשוטרים וניידות זו הפקרות ונדרשת תיקון של ביטחון חברתי ואישי לכל אזרח". את הדברים כתב בטוויטר שלו.

אופיר חסדאי
אופיר חסדאי | צילום: החדשות 13

שר החינוך הרב רפי פרץ התייחס לאירוע: "הלב נקרע. ארצנו צריכה לגעוש. אופיר הגיע לערוך קניות עם משפחתו ונרצח למול עיניהן של אשתו ובתו הקטנה. אמות הסיפים צריכים להזדעזע על אם ובנותיה שנותרו לבד. החברה הישראלית לא יכולה לסבול מצב כזה".

שר הרווחה חיים כץ אמר: "המקרה המזעזע ברמלה מצריך מאיתנו היערכות נוספת ומיוחדת כדי לסייע למשפחה שנכנסה למצוקה, בנוסף למצוקות שהיא נמצאת. מיד עם קבלת הדיווח הגיע מנהל מחלקת הרווחה, יחד עם צוות טראומה לזירת הרצח ומשם ליווה את אם המשפחה ובנותיה. הנחיתי את מחלקת הרווחה שתדאג למיצוי זכויות וליווי הדוק של המשפחה לרבות טיפולים פסיכולוגיים ורגשיים ככל שיידרשו".

"במקביל", המשיך כץ, "צוות מיוחד בראשות מנהל סניף הביטוח הלאומי ברמלה ילווה את המשפחה ויעניק לה טיפול צמוד לטובת מימוש כל הזכויות המגיעות לה. כולי תקווה שהסיוע שלנו יביא מזור, ולו הקל שבקלים, למשפחה ברגעיה הקשים ביותר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190729-1207' autoplay='0' credit='' desc='שר הרווחה חיים כץ ' kid='1_nmte87b2' duration='50'']

דקלה, אלמנתו של אופיר, סיפרה אמש לחדשות 13 כי "אין לי מושג איך אני הולכת להסתדר לבד. יש לנו תינוקת אחת עם ניוון שרירים וילדה עם שיתוק מוחין. הוא עשה הכול".

עוד סיפרה דקלה, שסובלת גם היא מניוון שרירים, שבתם בת התשע וחצי הייתה עדה למתרחש: "היא שאלה אותי 'מה קרה? למה אבא שוכב על הרצפה?'. הוא היה כזה טוב, אני לא מאמינה שהוא פשוט נרצח ככה בדם קר. רעדתי, קראתי לו והוא פשוט לא ענה".

הזירה ברמלה בה נורה למוות גבר כבן -40
הזירה ברמלה בה נורה למוות גבר כבן -40 | צילום: אמיר צעידי, חדשות 13

אתמול, כאמור, חסדאי נורה למוות בחניון קניון עזריאלי. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים אסף הרופא תוך שהוא מבצע בו פעולות החייאה, אך בהמשך צוות בית החולים נאלץ לקבוע את מותו. החשוד בירי, תושב לוד בן 74, נעצר לחקירה.

מאבטח שהיה במקום סיפר ששמע צעקות והזעיק עזרה. עוד הוסיף שכשהגיעו למקום הם ראו את הקורבן, ואת החשוד בירי שהיה בזירה. על פי החשד, המנוח ביקש מהיורה להתיישר כדי שיוכל להיכנס לחניה ליד, ואז החל העימות ביניהם שכאמור הסתיים בירי. פרמדיק מד"א שהגיע לזירת המקום סיפר: "ראינו גבר מחוסר הכרה לאחר שנפגע מירי, הייתה שם שוטרת שביצעה בו פעולות החייאה בסיסיות ואנחנו המשכנו לבצע פעולות מתקדמות, שנמשכו גם תוך הפינוי לבית החולים".