נצרת נכנסה לסגר, ראש העיר מתנגד: "התושבים מקפידים, לא אשתוק"

העיר הצפונית והמועצה עספיא הסמוכה לה הפכו לאזורים מוגבלים עד ליום חמישי, בשל העלייה במקרי ההדבקה בקורונה. ראש עיריית נצרת: "אני לא מאמין בסגר. אגיע לרה"מ כדי להבין למה"

זמן צפייה: 00:47

העיר נצרת והמועצה המקומית עספיא נכנסו היום (שבת) לסגר שיימשך עד ליום חמישי, לאור העלייה במקרי הקורונה. בצהריים נפתחה בנצרת תחנת "היבדק וסע" לבדיקות קורונה.

ראש עיריית נצרת, עלי סלאם, מחה על הכנסת עירו לסגר. "אני לא מופתע, מנסים כבר חודשים להכניס אותנו לסגר ולא הצליחו. אני לא מאמין בסגר. מחר לא אשתוק, אגיע לראש הממשלה ולכל השרים כדי לדעת למה הכניסו אותי לסגר", אמר לחדשות 13. "אני ראש העיר שהכי מקפיד בכל המדינה, ומבקש מהתושבים שיהיו ממושמעים והם עומדים בזה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2011211159' autoplay='0' credit='' desc='ראש עיריית נצרת עלי סלאם מתייחס לסגר שהוטל על עירו' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605954337/alivyp_kckrsq.png' kid='1_hgrxaakv' duration='192'']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת השרים אישרה: נצרת ועספיא יוגדרו אזורים מוגבלים ממחר

הקורונה מתפשטת במגזר הערבי: "הסגרים המקומיים לא יעילים דיים"

לקראת החרפת הצעדים במגזר הערבי? "נראה יותר אכיפה השבוע"

סלאם סיפר כי שוחח עם פרויקטור הקורונה נחמן אש. "דיברנו בטלפון, והוא הבטיח לי שיבדוק", אמר. "אתמול הוא אמר 'עדיף שתיכנסו לסגר ליומיים שלושה, זה יותר טוב לך ולנצרת'. אתמול שמעתי שזה יהיה עד יום חמישי בבוקר. זה חמישה ימים".

"אין חתונות בנצרת, וגם כשהיו אנשים הקשיבו לי ולא הולכים לחתונות, לנחם ולאסיפות", התעקש ראש העירייה. "הם ממושמעים ומקפידים שיהיה סדר בנצרת".

איימן סייף, פרויקטור הקורונה בחברה הערבית, סיפר אמש לחדשות 13 כי "לאחר ירידה מאוד משמעותית שחווינו אחרי הסגר השני, בשבועיים האחרונים אנו עדים לעלייה בתחלואה", והוסיף כי ההתרופפות בציות של חלק מהאזרחים להנחיות הקורונה והטיסות לחו"ל הן שהובילו במדדי התחלואה. "החתונות במגזר הערבי הן מוקד ההדבקה הכי משעותי", ציין הפרויקטור.

מחסום בנצרת בשל סגר שהוטל על העיר | צילום: חדשות 13

במסגרת המאבק להורדת התחלואה ביישובים הערביים, פירט סייף את הצעדים שהוא מוביל במסגרת התכנית "מגן ישראל" ומשרד הבריאות: "ראשית, אנו מגבירים את כמות הבדיקות בתוך היישבוים הערביים. בנוסף, אנו מסייעים לרשויות המקומיות בנושא החקירות האפידמיולוגיות ובנושא ההסברה". עוד אמר סייף כי "לצערי, בכל יישוב עדיין ישנם בודדים שיחליטו לערוך חתונה. אני חושב שצריכה להיות כאן אכיפה משמעותית יותר מצד המשטה. אני מצפה לעבודה ולאכיפה טובה יותר בכל פעם שיש אירועים בודדים שכאלה".

איימן סייף, פרויקטור הקורונה של המגזר הערבי
איימן סייף, פרויקטור הקורונה של המגזר הערבי | צילום: חדשות 13

כלי נוסף אותו הציע פרויקטור הקורונה בחברה הערבית הוא להגדיל את הקנסות, אל לטענתט זה נתקע החוק נתקע בכנסת ולא מתקדם: "הצענו למשל להגדיל את הקנס על חתונה מ-5,000 שקלים ל-50 אלף שקלים, אל אנחנו יודעים שזה לא מקודם מסיבות כאלו ואחרות". בהמשך, סייף העביר ביקורת על אפקטיביות הכלים שעומדים לרשותו: "אם אנחנו צריכים לטפל בנתוני התחלואה הגבוהים בחברה הערבית - אז אני זקוק לכלים יעילים. אגב, אני חושב שנושא הסגרים ביישובים שלנו הוא כלי, למיטב הבנתי, שלא עובד טוב. זה לא נכון לעשות סגר ביישוב מסוים ולצפות שהתחלואה שם תרד. כי עובדה - זה לא עובד".

בנוסף, הביע סייף את תסכולו נוכח מדיי התחלואה בחברה הערבית: "אנחנו מתוסכלים מזה ש-40% מהתחלואה היא בחברה שלנו, אבל אני לא בא בטענות כלפי הממסד. אנחנו כחברה ערבית צריכים לקחת אחריות על עצמנו". "זאת אומרת שאם מישהו רוצה לקיים חתונה ביישוב מסוים, אז הוא צריך לקחת בחשבון שבעוד כמה ימים היישוב הזה יהפוך להיות אדום, ובשלב הבא כבר יהיה עליו סגר. מדובר בנזק אדיר לכלכלה, לחינוך ולחברה שלנו". לבסוף, קרא סייף לחברה הערבית וגם לבודדים לקחת אחריות ולהתנהג באופן שונה על מנת להתמודדות עם הנגיף בצורה טובה יותר.