הקורונה מתפשטת במגזר הערבי: "הסגרים המקומיים לא יעילים דיים"

ברקע העלייה בתחלואה בחברה הערבית, הפרויקטור הייעודי איימן סייף אמר לחדשות 13 כי נדרשת אכיפה משמעותית יותר ביישובים, והזהיר: "החתונות הן מוקד ההדבקה המסוכן ביותר"

זמן צפייה: 04:44

איימן סייף, פרויקטור הקורונה בחברה הערבית, סיפר הערב (שישי) לחדשות 13 כי "לאחר ירידה מאוד משמעותית שחווינו אחרי הסגר השני, בשבועיים האחרונים אנו עדים לעלייה בתחלואה", אמר סייף, והוסיף כי ההתרופפות בציות של חלק מהאזרחים להנחיות הקורונה והטיסות לחו"ל הן שהובילו במדדי התחלואה. "החתונות במגזר הערבי הן מוקד ההדבקה הכי משעותי", ציין הפרויקטור.

במסגרת המאבק להורדת התחלואה ביישובים הערביים, פירט סייף את הצעדים שהוא מוביל במסגרת התכנית "מגן ישראל" ומשרד הבריאות: "ראשית, אנו מגבירים את כמות הבדיקות בתוך היישבוים הערביים. בנוסף, אנו מסייעים לרשויות המקומיות בנושא החקירות האפידמיולוגיות ובנושא ההסברה". עוד אמר סייף כי "לצערי, בכל יישוב עדיין ישנם בודדים שיחליטו לערוך חתונה. אני חושב שצריכה להיות כאן אכיפה משמעותית יותר מצד המשטה. אני מצפה לעבודה ולאכיפה טובה יותר בכל פעם שיש אירועים בודדים שכאלה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי מודרנה ופייזר: גובשו הבנות לרכישת חיסונים מ"אסטרהזניקה"

ועדת השרים אישרה: נצרת ועספיא יוגדרו אזורים מוגבלים ממחר

עם אזיקים: ההורים החשודים ברצח הגיעו להלוויית התינוק • תיעוד

איימן סייף, פרויקטור הקורונה של המגזר הערבי
איימן סייף, פרויקטור הקורונה של המגזר הערבי | צילום: חדשות 13

כלי נוסף אותו הציע פרויקטור הקורונה בחברה הערבית הוא להגדיל את הקנסות, אל לטענתט זה נתקע החוק נתקע בכנסת ולא מתקדם: "הצענו למשל להגדיל את הקנס על חתונה מ-5,000 שקלים ל-50 אלף שקלים, אל אנחנו יודעים שזה לא מקודם מסיבות כאלו ואחרות". בהמשך, סייף העביר ביקורת על אפקטיביות הכלים שעומדים לרשותו: "אם אנחנו צריכים לטפל בנתוני התחלואה הגבוהים בחברה הערבית - אז אני זקוק לכלים יעילים. אגב, אני חושב שנושא הסגרים ביישובים שלנו הוא כלי, למיטב הבנתי, שלא עובד טוב. זה לא נכון לעשות סגר ביישוב מסוים ולצפות שהתחלואה שם תרד. כי עובדה - זה לא עובד".

בנוסף, הביע סייף את תסכולו נוכח מדיי התחלואה בחברה הערבית: "אנחנו מתוסכלים מזה ש-40% מהתחלואה היא בחברה שלנו, אבל אני לא בא בטענות כלפי הממסד. אנחנו כחברה ערבית צריכים לקחת אחריות על עצמנו". "זאת אומרת שאם מישהו רוצה לקיים חתונה ביישוב מסוים, אז הוא צריך לקחת בחשבון שבעוד כמה ימים היישוב הזה יהפוך להיות אדום, ובשלב הבא כבר יהיה עליו סגר. מדובר בנזק אדיר לכלכלה, לחינוך ולחברה שלנו". לבסוף, קרא סייף לחברה הערבית וגם לבודדים לקחת אחריות ולהתנהג באופן שונה על מנת להתמודדות עם הנגיף בצורה טובה יותר.

כזכור, מוקדם יותר היום ועדת השרים לאזור מוגבל אישרה את המלצת משרד הבריאות, והכריזה על נצרת ועספיא אזורים מוגבלים. ההגבלות ייכנסו לתוקף מחר בשעה 8:00 ויימשכו עד יום חמישי, ה-26 בנובמבר, בשעה 8:00. בנוסף החליטו השרים להאריך את ההכרזה על אזור מוגבל בקלנסווה ובוקעאתא עד ליום שישי הבא, 27 בנובמבר, בשעה 8:00.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
אכיפת סגר | צילום: דוברות המשטרה