לקראת החרפת הצעדים במגזר הערבי? "נראה יותר אכיפה השבוע"

פרופ' גמזו סייר עם מחליפו בתפקיד פרופ' נחמן אש בפורדיס, וקרא לציבור הערבי ללכת ולהיבדק. הוא גם התייחס לקיום אירועים המוניים במגזר – ותקף את אירוע חטיפת גופת השייח: "זה מכעיס"

זמן צפייה: 00:41

הקורונה במגזר הערבי: פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, סייר היום (שבת) יחד עם מחליפו פרופ' נחמן אש בפורדיס במסגרת השקת מבצע "מגן הבית", והתייחס לעליה בתחלואה במגזר הערבי. "יש התפרצות מחודשת של הקורונה בחברה הערבית. אנחנו תופסים אותה בתחילתה, חששנו ממנה והיום אנחנו רואים שזה קורה", אמר.

גמזו הודיע שייתכן שיוטלו עוד סגרים כדי להוריד את רמת התחלואה, וקרא לבכירי הציבור הערבי לסייע בניסיונות לאתר את הנדבקים באמצעות הגדלת מספר הבדיקות. "אני רוצה שכל המגזר הערבי יבדק השבוע", אמר, "זו מגיפה שעוברת דרך אנשים שמרגישים טוב. זו החוכמה של המחלה".

פרויקטור הקורונה, שצפוי לסיים את תפקידו בימים הקרובים, גם הודיע על הגברת האכיפה במגזר הערבי, יחד עם הרחבת מאמצי ההסברה. "אנחנו נראה יותר אכיפה בשבוע הזה", אמר, דיברתי על כך עם המשטרה. אנחנו צריכים לרכז מאמץ".

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, בסיור בפורדיס
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, בסיור בפורדיס, היום | צילום: מזאווי פרסומאים, משרד ההסברה של משרד הבריאות

גמזו גם תקף את קיום החתונות והאירועים בחברה הערבית חרף העלייה בתחלואה, וגם התייחס לתקרית חטיפת הגופה של השייח הדרוזי במגדל שמס. "זה מכעיס", אמר, "זו עיר שנמצאת בסגר. אני רוצה שכל מי שהיה בחתונה הזאת שילך להיבדק".

הבוקר הגיעו אלפים למג'דל שמס להלווייתו של השייח אבו זאיין אל דין חלבי, מהדמויות החשובות בעדה, שמת אתמול מקורונה, לאחר שאתמול נלקחה גופתו של השייח מבית החולים זיו שבצפת, צעד שעורר סערה. מהנהגת העדה הדרוזית נמסר כי "הם קוראים לשמור על הנחיות משרד הבריאות בשל התפשטות מגפת הקורונה והעלייה בתחלואה במג'דל שמס", וכי "בהודעת האבל המשותפת שפרסמו הנהגת העדה עם משפחת המנוח, קראה לא להגיע למג'דל שמס לטקס האשכבה".

"האירוע שהתרחש בבית החולים זיו בצפת איננו על דעת הנהגת העדה ובני משפחת המנוח, שהיה בעל מעמד דתי בכיר בקרב בני העדה וראוי לכל כבוד. ההלוויה מלכתחילה תוכננה להיערך הבוקר", נמסר עוד, "המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השייח' מופק טריף שב וקורא לקיים את ההלוויה ולשמור על הנחיות משרד הבריאות, מתוך מתן כבוד למנוח ושמירה על בריאות הציבור".