חולדאי: אם תוכח אשמתי באסון המעלית – אשקול להתפטר

ראש עיריית ת"א התייחס לאירוע הטרגי בו מצאו את מותם זוג צעירים ואמר: "אני נושא באחריות - האסון יתוחקר". עוד הצהיר: "מערכת הניקוז בעיר איננה אמורה לעמוד בגשם כזה שקורה אחת ל-50 שנה"

זמן צפייה: 06:12

אסון המעלית בתל אביב: הרבה כעס הופנה לעבר עיריית תל אביב-יפו, היום (ראשון) בעקבות הצפת המעלית בשכונת התקווה בעיר, שבה נהרגו דין שושני וסתיו הררי. ראש העירייה רון חולדאי התראיין היום לתוכנית "שש – אמנון לוי" ואמר כי אינו מתכוון להתפטר בעקבות הטרגדיה בדרום העיר, אך אם "מישהו יוכיח שיש לי אשמה כלשהי, אשקול זאת"

חולדאי אמר: "אני נושא באחריות על מה שקורה בעיר. אני משתתף בצערם של משפחות הררי ושושני. האסון יתוחקר ויילמדו הלקחים. מערכת הניקוז בעיר, שהשתפרה פלאים, איננה אמורה לעמוד בגשם כזה, שקורה אחת לחמישים שנה". חולדאי הצהיר כי האסון יותחקר בצורה עניינית.

לכתבות נוספות בנושא:

"המעלית נתקעה, יש בה אנשים": השיחה שבסופה סווג האסון – כטעות

"פצע שלא ייסגר": דין וסתיו נהרגו באסון המעלית בתל אביב

דיירי הבניין שבו הוצפה המעלית: "בכיבוי לא ענו במשך 40 דקות"

ההצפה בבניין שבשכונת התקווה בת''א, לפני האסון במעלית
ההצפה בבניין שבשכונת התקווה בת''א, לפני האסון במעלית

חולדאי התייחס לטענה כי הוא מזניח את דרום העיר: "אני משקיע בדרום, יותר ממה שאני משקיע בצפון בכל ההיבטים. תושבי שכונת התקווה הוותיקים יודעים מה היה המצב לפני עשרים שנה ואיך הוא השתפר. הבעיה בשכונת התקווה איננה בעיית התשתיות והניקוז. שכונות דרום העיר סובלות מבעיה הרבה יותר קשה והיא בעיית המסתננים".

חולדאי אמר כי ייתכן שחלק מהסחף שנגרם בדרום העיר קשור לעבודות התשתית של הרכבת הקלה. בהתייחס לקריאות נגדו שקוראות לו להתפטר אמר חולדאי:  "אני בן אדם שיודע לקחת אחריות, לעמוד בפני הציבור ולומר לו את האמת. העיר תל אביב-יפו תפקדה היטב אתמול. כאמור, אמר כי איננו מתכוון להתפטר אך ישקול זאת אם תוכח אשמתו.

בתוך כך, השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס למקרה הטרגי: "האסון הנורא שהתרחש אתמול בתל אביב מזעזע ולא מרפה מכולנו. ליבי נקרע מהמחשבה על הזוג הצעיר שאיבד כך את חייו. אמש הנחיתי את מבקר המשרד לביטחון הפנים לקיים ביקורת דחופה ותיחקור של היערכות משטרת ישראל ורשות הכבאות וההצלה בסוף השבוע ואת פריסת הכוחות, בדגש על מוקדי החרום, איושם ותיפקודם".

עוד אמר ארדן כי "עלינו לוודא שכל הלקחים מהאסון הקשה הזה יופקו בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד. אני מודה מעומק ליבי לאלפי השוטרים, לוחמי האש והמתנדבים שפועלים בימים האחרונים מסביב לשעון בכדי להציל חיים ולסייע לאזרחים שנקלעו למצוקה"