"פצע שלא ייסגר": דין וסתיו נהרגו באסון המעלית בתל אביב

הותרו לפרסום שמותיהם של דין שושני וסתיו הררי, הזוג שנהרג בהצפה בדרום העיר. אחיה של הררי: "ילדה שרק עשתה טוב". בן דודו של שושני: "אלוהים החליט שהוא רוצה ליהנות מנוכחותו בגן עדן"

זמן צפייה: 00:56

הותרו לפרסום שמותיהם של דין שושני וסתיו הררי, בני ה-25, בני הזוג שנהרגו אתמול (שבת) במעלית שהוצפה בדרום תל אביב. עמית הררי, אחיה של סתיו, ספד לה: "אני לא מאמין שאני מתעורר לבוקר בלעדייך. זה לא דבר קל לעיכול. פשוט טרגדיה לכל המשפחה. ילדה שרק עשתה טוב. אני לא יודע איך נוכל להמשיך לחיות בלעדייך, השארת לנו פצע שלא ייסגר לעולם".

"אני שבור בלעדייך אני מתגעגע אלייך אני רוצה לנשום אותך בכל רגע אני רוצה שתנוחי שם למעלה ותשמרי עלינו ועל כל המשפחה", הוסיף. "את מלאך ואני יודע שאת בגן עדן. אני יודע שנלחמת בכל כוחותייך. אני לא מאמין שאני צריך לכתוב כזה דבר עלייך. בחיים לא דמיינתי שזה יקרה ועוד לך? לנו? השארת אותנו פה לבד להתמודד עם הכאב".

עוד בחדשות 13:

דיירי הבניין שבו הוצפה המעלית: "בכיבוי לא ענו במשך 40 דקות"

טרגדיה בדרום ת"א: גבר ואישה נלכדו במעלית שהוצפה וטבעו למוות

[brightcove_iframe video_id='news-weather-part-0501201114' autoplay='0' credit='' desc='ציון שושני, אביו של דין שנהרג באסון המעלית, מספיד את בנו' kid='1_j8zx3vuf' duration='150'']

ציון שושני, אביו של דין, אמר הבוקר לחדשות 13: "אבות לא קוברים בנים. דין היה מקסים, ילד נהדר, נבון. תמיד הסתכל מעבר. יש בורא לכולם והוא מסדר את הכל והכל ממנו. כל מה קורה, קורה רק לטובה. קיבלנו את דין ל-25 שנה ועכשיו החזרנו אותו. ככה זה. תהנו מהזמן שלכם, תהנו מהחיים שלכם. זה קשה מאוד, אין מה להגיד יותר".

"לא המשטרה ולא הכבאות דיברו איתנו", הוסיף. "הגיעו נציגים מהרווחה של עיריית תל אביב. זה אבל פרטי, אנחנו מחפשים שלום עם כולם ורק טוב".

דין חזן, בין דודו של שושני, סיפר: "בצער רב ויגון שאין לתאר אני מבשר על מותו של בן דודי האהוב דין שושני, בשר מבשרי, אהוב ליבי, שנהרג היום (ביחד עם אהובתו סתיו המקסימה) באסון המעלית בשכונת התקווה. פרח טהור שאלוהים החליט שהוא רוצה להנות מנוכחותו היפה בגן עדן. אוהב אותך בן דודי האהוב. אמשיך לשאת את שמך בגאווה ובאהבה כי זה מה שהיית, גוש אהבה מושא לגאווה. נוח בשלום אהוב שלנו".

בדרום תל אביב הבוקר ממשיכים בטענות נגד הרשויות. "שני אנשים מתו, הוציאו מפה אתמול שתי גופות", אמר בעל עסק סמוך לזירת האסון. "מתקשרים למוקדים שלא באים ולא עונים. כמו בדאע"ש – שזורקים אותם בכלוב, ככה הם נכנסו למעלית ויצאו מתים. זה ביזיון של העירייה: תראו את הזבל, תראו איך דרום ת"א נראית. זבל. זה ביזיון – פשוט ביזיון".

"זה בניין חדש. לפי מה שידוע לי הזוג ירד במעלית ואמרו להם להזיז את האוטו, וכשהם ירדו במעלית להזיז את האוטו הם פשוט ירדו לסוג של בריכה. התקשרו למשטרה ולמכבי אש שלא באו לחלץ אותם. זו דרמה, כואב לי הלב על מה שקרה", הוסיף. "חוץ מזה קרה נזק רב: לרכבים, לחנויות. עיריית ת"א חייבת לעשות משהו עם תעלות הניקוז ולשלוח עובדים סוציאליים – לנפגעי החרדה, גם את זה הם לא עשו".

"במשך 40 דקות התקשרנו לכיבוי, למשטרה, אף אחד לא ענה", סיפר אתמול אחד הדיירים בבניין ברחוב נדב בשכונת התקווה בתל אביב.

"כל הניקוזים של העירייה היו מוצפים והכול גלש לתוך הבניין - הכול רשלנות של העירייה, שלא לוקחת אחריות ולא עושה שום דבר למען תושבי דרום תל אביב", טענה אילנית, דיירת נוספת בבניין שבו הוצפה המעלית.

Whatsapp Image 2020 01 04 At 1
כוחות כבאות והצלה פועלים לחילוץ שניים שלנכדו במעלית בעקבות הצפה | צילום: מעיין מלכה דוברת מחוז דן

אתמול, כאמור, טבעו למוות גבר בשנות ה-30 לחייו ואישה לאחר שנלכדו במעלית במהלך ההצפות כתוצאה מהגשם הכבד באזור המרכז. הגבר חולץ ראשון ופונה לבית החולים תל השומר במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה, ושם נקבע מותו. האישה חולצה מאוחר יותר ופונתה לבית החולים איכילוב במצב אנוש, שם קבע הצוות הרפואי את מותה. גבר נוסף כבן 50 טופל במקום כשהוא סובל מהיפותרמיה קשה.

הגבר והאישה ירדו לחניון הרכבים, לאחר שהתקבלה הודעה בקבומת הוואטסאפ של דיירי הבניין על ידי אחד השכנים, שהמליץ להזיז את הרכבים בשל ההצפה. השניים ירדו במעלית שהוצפה מהמים שהגיעו מהחניון, וכאמור טבעו למוות.