הישראלי שזכה ב-76 מיליון שקלים בלוטו: "אקנה בית ואטוס לחו"ל"

הזוכה, נשוי ואז לילדים שמתגורר בדרום, הצליח לנחש את כל ששת המספרים שעלו בגורל - כולל המספר החזק. כעת, הוא מגלה שבכוונתו להתפטר מהעבודה, לצאת לטיול בעולם - ולחלק את הכסף לילדיו

זמן צפייה: 04:26

מיליונר חדש נולד: אחרי שהוצא לחל"ת בשל משבר הקורונה, ובתום ימים ארוכים שבהם ישב במקלט בעקבות מבצע "שומר החומות" - תושב הדרום הפך הבוקר (רביעי) למיליונר, עת גילה כי זכה בפרס הדאבל-לוטו של מפעל הפיס, וגרף לכיסו 76 מיליון שקלים.

בהודעה ראשונה שמסר אחרי שקיבל את כספי הזכייה, סיפר תחילה מה יעשה עם 47 מיליון השקלים שיישארו לו, אחרי ניכוי מס. "אחלק את הכסף בין ילדיי באופן שווה על מנת שיוכלו לרכוש דירות  - מבלי שיזדקקו להלוואות או משכנתה".

מלבד זאת, המשפחה המאושרת - והמעושרת, מתכננת גם טיול בחו"ל. "הילדים רוצים תאילנד, אבל אני יותר בכיוון של ארצות הברית", אמר הזוכה. "מה שנראה לי, זה שפשוט נצא לשני טיולים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סמוטריץ' תוקף: בנט ושקד קידמו ממשלת שמאל בזמן שישבנו במקלטים

איתן בן ה-5 ששרד את התרסקות הרכבל באלפים – פקח את עיניו

מנהל אתר הרכבל נעצר: "ידע שבלם החירום לא עובד"

בהמשך ההודעה, סיפר הזוכה על השתלשלות האירועים מהרגע ששלח את הטופס - ועד לרגע שהפך למיליונר: "אני נוהג להשתתף בהגרלת הלוטו מעת לעת. אין לי מספרים קבועים - אני פשוט נותן ללוטומט לבחור אותם עבורי. בשבוע שעבר מצאתי בתוך המגירה שני טפסי לוטו שכבר שלחתי בעבר - ולא זכו. החלטתי שזה כנראה סימן והגיע הזמן לשלוח אותם שוב".

ואכן, אחרי ששלח בשנית את הטפסים, זכה תחילה ב-90 שקלים. "הרגשתי עמוק בפנים שכנראה יש לי מזל עם הטפסים הספציפיים הללו, אז ביקשתי מהזכיין שישלח אותם עבורי שוב. זו הייתה החלטה חד פעמית - ומאוד משמעותית".

הזוכה הגדול ב-76 מיליון שקלים בלוטו
הזוכה בפרס 76 מיליון שקלים בלוטו | צילום: לוטו

הבוקר, רגע לפני שנסע לעבודה החדשה שלו, החליט לבדוק מה עלה בגורל הטפסים ששלח. "גיליתי שיש זוכה יחיד בדאבל לוטו. דבר ראשון חשבתי לעצמי: 'איזה כיף לזוכה, אולי זה אני?' הוצאתי את שני הטפסים מהארנק והתחלתי לבדוק. הטופס הראשון לא הניב שום זכייה, לעומת זאת - בטופס השני היו לי את כל ששת המספרים, כולל המספר החזק".

הגילוי המשמח, איך לא, הצליח להפתיע אותו - ואף הותיר אותו חסר מילים. "התקשרתי לבן שלי וצעקתי לו את השם שלי. הוא ממש נלחץ, חשב שקרה משהו - הרי אני לא נוהג להתקשר אליו בשעות כאלה". לדבריו, גם בתו זוגו של בנו התעוררה בבהלה מהחשש שאירע אסון כלשהו. "סיפרתי להם 'זכיתי בלוטו – לא תצטרכו עכשיו לדאוג לפרנסה'".

טופס לוטו
טופס לוטו | צילום: GettyImages/אימג'בנק

בתום השיחה עם בנו, רץ לביתו על מנת לבשר לאשתו את הבשורה, אלא שהיא עדיין ישנה במיטתה. "התחלתי לשיר לה, 'לפעמים חלומות מתגשמים'. בהתחלה היא לה הבינה מהיכן כל האנרגיות שלי. גם לא הייתי אמור להיות בבית באותו רגע אלא במקום העבודה החדש".

"התקשרתי למנהל שלי ועדכנתי אותו שלא אגיע היום. אצטרך בהמשך להתקשר אליו ושוב ולעדכן אותו שכנראה שלא אגיע בכלל", הודה הזוכה בהתרגשות, אלא שאשתו ביקשה לצנן את ההתלהבות ואמרה כי "זה לא הזמן לקבל החלטות סופיות. נכון לעכשיו, אני לא מתכוונת לעזוב את מקום העבודה שלי".