מנהל אתר הרכבל נעצר: "ידע שבלם החירום לא עובד"

לפי דיווחים במדינה, התובעת המחוזית הורתה לעצור 3 עובדים בכירים באתר שבאיטליה, עקב התאונה שבה נהרגו 14 בני אדם, בהם חמישה ישראלים. "מתקן שלא אמור להיות בשימוש כשיש נוסעים – לא הוסר"

זמן צפייה: 06:40

מנהל אתר הרכבל בהרי האלפים, שבו נהרגו חמשת הישראלים בהתרסקות קרון יחד עם עוד תשעה בני אדם, נעצר היום (רביעי) בהוראת התובעת המחוזית. יחד עמו, נעצרו שני בכירים נוספים - מנהל העסקים של האתר והמנהדס הבכיר שהיה אחראי על הרכבל.

לדברי התביעה, השלושה ידעו כמעט חודש, מאז שהאתר נפתח מחדש לאחר שנסגר בשל מגפת הקורונה, שהקרון לא פעל על פי פרוטוקול הבטיחות ושבלם החירום לא תקין. "מתקן שלא אמור להיות בשימוש כשיש נוסעים – לא הוסר", כך לפי התביעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים בגוש השינוי: "הממשלה כמעט סגורה – מחכים לבנט"

"צופה שנתניהו יביא לתבוסת ישראל": "נאום השיעולים" של נסראללה

התביעה החדשה – וההקלטות שעלולות לסבך את משה חוגג • בלעדי

ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה, רכבל
ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה | צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, הרופאים בבית החולים בטורינו, שם מאושפז איתן בן ה-5 אשר נפצע קשה בתאונה, מסרו כי הוא "מראה סימנים חיוביים - התחלנו כבר להעיר אותו". עם זאת, מצבו של הילד עדיין מוגדר קריטי. על פי ההערכות, איתן יוכל להשתחרר מבית החולים רק בעוד כחודש. ארונות הקבורה של חמשת ההרוגים הישראלים יוטסו היום לישראל.

על פי הדיווחים באיטליה, בידי הרשויות תיעוד באורך 14 שניות מהתאונה שגבתה כאמור את חייהם של 14 בני אדם. הסרטון טרם פורסם, אולם בתקשורת הזרה דווח כי בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות שהרכבל הגיע למהירות של 120 קמ"ש לפני שהכבל נקרע, וכי התקלה אירעה חמישה מטרים בלבד לפני סוף המסלול.

יצחק וברברה כהן, רכבל, אלפים, אסון
יצחק וברברה כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים | צילום: באדיבות המשפחה

האפיפיור פרנציסקוס הגיב אתמול לראשונה לטרגדיה, ובהודעה רשמית שיצאה מטעמו נכתב: "אני רוצה להביע תנחומים למשפחות. אני מצטער על כל אותם חיים שנגדעו בטרגיות כשהם מתרשמים מנפלאות הבריאה. אני מתפלל למען אלו שהלכו, למען אלו שמתאבלים עליהם ולמען איתן הקטן שאנחנו עוקבים בדאגה אחרי מצבו הרפואי, ומברך את כל אלו שכואבים".

כזכור, ביום ראשון בערב החלו להגיע דיווחים על תאונת רכבל באיטליה שבה נהרגו 14 בני אדם. מעט מאוחר יותר, משרד החוץ התיר לפרסום כי חמישה מההרוגים הם ישראלים. הרשויות באיטליה החלו לחקור את האסון, ועד כה מצאו כי התאונה, ככל הנראה, התרחשה בשל תקלה בבלם החירום הידני.