סמוטריץ': ימינה בדרך לממשלת שמאל עם הערבים; שקד: משקר לציבור

בהצהרה שנשא לתקשורת, יו"ר הציונות הדתית תקף את ראשי ימינה וטען כי הם שלחו אליו שליחים עם "הצעות מרחיקות לכת", כדי שיסכים להצטרף לממשלת השינוי; שקד ענתה לו: "מוביל לבחירות חמישיות"

זמן צפייה: 04:56

שבוע למנדט של לפיד: בהצהרה מיוחדת שנשא היום (רביעי) לתקשורת, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' האשים את נפתלי בנט ואיילת שקד בהונאה, זאת בשל חבירתם האפשרית לממשלת השינוי. "בזמן שישבתם בממ"ד בגלל טילים בעזה, ובזמן שבכינו על בתי הכנסת ששרפו פורעים ערבים בערים המעורבות - נרקם תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו".

"בנט ושקד הרדימו את מצביעי הימין, יצרו מצג שווא לפיו ממשלת השינוי ירדה מהפרק - אך בפועל המשיכו לעמול בשקט תחת אש כדי להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים. הם עבדו עליכם ועלינו. אמש שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לממשלת שמאל עם הערבים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

איתן בן ה-5 ששרד את התרסקות הרכבל באלפים – פקח את עיניו

ישועה: עשינו קמפיין כדי שריבלין לא יהיה נשיא – לבקשת נתניהו

מנהל אתר הרכבל נעצר: "ידע שבלם החירום לא עובד"

בשלב זה, סיפר כי ראשי ימינה רצו שיצטרף אליהם לגוש השינוי - ורק הבוקר "שלחו אליי שליחים עם הצעות מרחיקות לכת כדי שאסכים להיכנס לממשלת שמאל. הם רוצים שאציל אותם מעצמם ואכשיר את השרץ", אמר. כאן, קרא לשקד ולשאר חברי ימינה - אורי אורבך ועידית סילמן, לערוק ממפלגתם ולהקים ממשלת ימין.

"בנט ושקד משקרים. הסיבה היחידה שבגללה לא קמה ממשלת ימין כפי שהציבור מצפה, היא בגלל החתירה שלהם בכל עת להקים ממשלת שמאל". מעט אחרי ההצהרה. גורמים בימינה טענו כי סמוטריץ' משקר, ומסרו: "שקד מעולם לא הציעה לו להצטרף לממשלת שינוי, אלא היא ביקשה ממנו להתחייב שבהיעדר עריקים - הוא יסכים לממשלת ימין בראשות נתניהו, שנשענת על מנסור עבאס".

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'
יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: ערוץ הכנסת

זמן קצר לאחר סמוטריץ' הייתה זו שקד שנשאה הצהרה - ולא חסכה במילים נגד יו"ר הציונות הדתית: "גדול מכשילי ממשלת הימין הוא בצלאל סמוטריץ'", אמרה שקד. "בעוד אנחנו פועלים להקים ממשלה - סמוטריץ' שורף את האסמים בקמפיין פוליטי בלתי נלאה".

"צריך לומר את האמת: סמוטריץ' מוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, לכאוס, ולתבוסה היסטורית של מחנה הימין. הוא כבר מבין שהוא יהיה האשם בכישלון הקמת ממשלת הימין, ולכן הוא התחיל לירות לכל הכיוונים בצורה היסטרית".

איילת שקד, ימינה
איילת שקד, ימינה | צילום: ערוץ הכנסת

לטענתה, כשעמד ותקף אותה ואת בנט, יו"ר הציונות הדתית "שיקר לציבור בפנים", כלשונה, והסבירה: "בזמן שטילים עפו על ישראל וכולנו ישבנו בממ"דים, וסמוטריץ היה עסוק בקמפיינים - בנט יצא למערכה בתקשורת הבין-לאומית.

"לפני שבועיים בעיצומה של המלחמה הופסקו לחלוטין המגעים להקמת ממשלה השינוי ומאז לא היה שום מגע, ישיר או עקיף, להקמת ממשלה כזו מצד ימינה. גם כאן סמוטריץ' שיקר במצח נחושה. בנט ואני הופכים כל אבן על מנת להקים ממשלה לאומית, בינתיים ללא הצלחה".

איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש
איילת שקד ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

כזכור, בכירים ב"גוש השינוי" אמרו אמש כי "הממשלה כמעט סגורה, אנו מחכים לבנט". במקביל נודע כי באופן רשמי, יו"ר ימינה בנט מקיים מגעים רק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אולם, עד כה לא חלה התקדמות, וגורמים בליכוד הביעו כעס על כך שבנט טרם חתם על הסכם לריצה משותפת, כפי שנתניהו מציע.