סיור עששיות ותחרות חץ וקשת: תחליפי העיריות למדורות ל"ג בעומר

ברקע ההגבלות על הדלקת אש ברחבי הארץ בשל השרב הכבד הצפוי, ברשויות מארגנים אירועים אלטרנטיביים, יצירתיים יותר - ומסוכנים פחות. "המהלך מחזק את הקהילתיות בעיר"

זמן צפייה: 07:04

משנה לשנה התופעה מתרחבת - עיריות רבות מנסות למצוא חלופות סביבתיות ובטוחות יותר לל"ג בעומר. השנה הדבר מורגש יותר מתמיד, בעקבות השרב הכבד שצפוי להתחיל היום (רביעי) ולהימשך בימים הקרובים. בין החלופות שמציעות העיריות, ניתן למצוא, בין היתר, טבילה בבריכות העירוניות ואפילו סיור עששיות.

אירועי ל''ג בעומר אלטרנטיביים
אירועי ל''ג בעומר אלטרנטיביים | צילום: רויטרס, עיריית ראשון לציון

ההוראות של נציב הכבאות הראשי להגביל את הבערת המדורות ברחבי הארץ, הובילו עיריות רבות לארגן שורה של אירועי חג המדורות - במתכונת שונה. כך למשל, עיריית פתח תקווה הוציאה את הילדים והוריהם לסיור עששיות, בסימן סיפורי החג. רמי גרינברג, ראש העיר, סיפר על האירוע: "נתנו מגוון רב של אטרקציות ופעילויות כדי להעסיק את הנוער והילדים, במקום שיעשו מדורות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל גל החום: נציב הכבאות פרסם הגבלות על מדורות ל"ג בעומר

חלקי צריח חרוכים ואפר: כך נראית הנוטרדאם חודש לאחר השריפה

התחזית: ירידה ניכרת בטמפרטורות; בל"ג בעומר שרב כבד

בעיריית ראשון לציון, החליטו לצנן מעט את התושבים בימים החמים ויפתחו את הבריכות העירוניות לרחצה בחינם. ראש העירייה, רז קינסטליך אמר כי "מטרת המהלך לשמור על איכות הסביבה ולחזק את הקהילתיות בעיר". ברמת השרון החליטו ליצור "מדורה" אלטרנטיבית עבור הילדים, הכוללת תחרויות חץ וקשת, מרשמלו צלוי וכן פתיחת בריכות השחייה במחירים מוזלים.

קאנטרי בראשון לציון
קאנטרי בראשון לציון | צילום: עיירית ראשון לציון

בהר מירון תובער כמדי שנה המדורה המפורסמת, וישתתפו בה מאות אלפים. עופר שניר, מנהל מחלקת כוננות ומבצעים של מד"א, התייחס למוכנות של מד"א לימים הקרובים: "אנחנו פרוסים עם הרבה רכבי הצלה בכוננות מתוגברת בסמוך למקומות בהם צפויות מדורות, ונמצאים בהיערכות מיוחדת להילולה במירון". עוד הוסיף כי "יש לשמור על כל כללי הבטיחות, לשמור על בטחון מדליקי המדורות, להקפיד על שתיית מים ולעמוד במרחק סביר ולא להתקרב לריכוזי האש ולהפקיד על בטיחות אחרי המדורה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190521-1714' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1irc9hx8' duration='21'']

צוותי כיבוי האש נערכו לאירועי החג אף הם, העבירו אתמול שיעורי בטיחות לל"ג בעומר וכן "יסתובבו בין כל המדורות ויתנו מענה לאזרחים", הסביר אודי גל , מפקד צוות כיבוי והצלה מחוז ירושלים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190521-1644' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_fjj7b54e' duration='40'']