בשל גל החום: נציב הכבאות פרסם הגבלות על מדורות ל"ג בעומר

לפי הצו שפרסם רב טפסר דדי שמחי, יש לערוך מדורות רק במקומות שהוכשרו על ידי הרשויות, וגובהן לא יעלה על מטר וחצי. רשות הטבע והגנים: "אל תצאו לטיולים בשטח פתוח"

זמן צפייה: 02:07

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, חתם היום (שני) על צו המטיל הגבלות על קיום המדורות בל"ג בעומר. זאת, בשל הסכנה החמורה להתפשטות מדורות עקב גל החום הקיצוני שצפוי לפקוד את ישראל בימים רביעי ובחמישי - ימי החג. שרב כבד זה, צפוי לנוע בין 40 ל-50 מעלות ביום שישי.

לפי הצו, אסור לקיים מדורות בכל רחבי הארץ, מלבד באזורים שהוכשרו על ידי הרשויות המקומיות, ובאזורים הנמצאים מדרום לכביש נחל עוז-צומת הערבה. עוד נכתב כי במקומות שבהם הותרה הדלקת מדורות, יש לוודא כי המדורה נמצאת בתוך גומה באדמה ולא בתוך שטח יער וחורש. עוד נקבע כי המרחק בין המדורה ליער יעלה על חצי קילומטר; המרחק ביו מדורה למתקני גז יעלה על 60 מטר; המרחק בין המדורה לקווי חשמל וטלפון יעלה על 20 מטר; המרחק בין המדורה למבנה יעלה על 60 מטר והמרחק בין מדורה למדורה אחרת לא יעלה על שמונה מטרים. נציב הכבאות וההצלה הדגיש כי גודל בסיס המדורה לא יעלה על שלושה מטרים וגובה מערום הקרשים לא יעלה על מטר וחצי

בהערכת מצב שבה הוצגו נתוני מזג האויר החריג, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות, אמר רב טפסר שמחי: "אני קורא להורים ולילדים להקפיד על הנחיות הבטיחות הכוללות הדלקה של מדורות קטנות, ושמירת מרחק מאזורי יער וחורש וחומרים דליקים העלולים לסכן רכוש וחיים".

כתבות נוספות בחדשות 13:

"יצא לעבוד – ולא חזר" גיל חזאזי מחדרה נהרג באסון המנוף

ביום הולדתה של אדל: אם הפעוטה שנרצחה בפיגוע ילדה בת

התחזית: ירידה ניכרת בטמפרטורות; בל"ג בעומר שרב כבד

מדורה בל"ג בעומר
מדורה בל"ג בעומר | צילום: חדשות עשר

גם המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות פרסמו צו משותף להזהרת הציבור, שבו הומלץ למי שיחליט לחגוג במדורה על אף החום הקיצוני, להגדיל את הקבוצות שבהן חוגגים על מנת להקטין את כמות המדורות – אך לא להגדיל את המדורה בשל האיחוד. נוסף על כך, הורה הציבור להצטייד בתיק עזרה ראשונה, להחזיק בקרבת המדורה שני דליי מים מלאים לפחות, ולוודא כי לא מובערת מדורה מתחת לקווי חשמל וטלפון, בקרבת עצים ושיחים או מתקני דלק.

כמו כן, המליצו המשרדים לשמור על הילדים בכל הגילאים ובכל רגע שבו בוערת המדורה - ולא להשאירם ללא השגחה. במסגרת איסוף הקרשים, הומלץ שלא לשרוף תחליפי עץ ולאסוף עצים ללא מסמרים ובליטות.

הכנות לל"ג בעומר ברחובות
הכנות לל''ג בעומר ברחובות | צילום: עיריית רחובות

אל הוראות הבטיחות הרבות הצטרפו גם הנחיות ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, שמונות עשרה כללי זהב המיועדים להוביל לסיום ערב בטוח בקרבת ילדי בתי הספר והגנים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, ציינה כי "הארגון ממליץ להורים להימנע מהדלקת מדורות בימי השרב, ולהעדיף פעילות חווייתית שתשמר את רוח החג מבלי לסכן את החוגגים".

כמו כן, נמסר מהארגון לאלו שמחליטים לא לוותר על המדורה המסורתית - כי בארגון בטרם מבקשים "להקפיד על הנחיות הבטיחות על מנת שהחגיגה לא תסתיים באסון".

Lag Baomer
כללי זהב במדורה

נוסף לכך, גם רשות הטבע והגנים ביקשה מהמטיילים להיזהר, ו"לא לצאת לטיולים במסלולי הליכה בשטח הפתוח החל מיום רביעי ועד יום שישי. זאת, על מנת למנוע סכנת חיים. כמו כן, בהתאם להנחיית נציבות הכבאות, חל איסור מוחלט על הבערת אש בימים אלו בכל השמורות והגנים בארץ". ברשות הכינרת הזהירו שלא להדליק מדורות בסמוך לחורשות וצמחיה בחופי הכינרת.

הוראות הדלקת אש
הוראות הדלקת אש | צילום: כיבוי חוף

מד"א התייחסו לחום הכבד אף הם ופרסמו הנחיות לציבור, בהם ביקשו מהציבור להרבות בשתיית נוזלים, להימנע מפעילות ספורטיבית בשעות החום הכבד, להקפיד על הגנה מפני השמש בעיקר בקרב תינוקות וילדים על ידי לבוש מתאים. עוד ביקשו לעשות כל מה שניתן על מנת לוודא שילדים ותינוקות לא נשארים ברכבים סגורים.