חלקי צריח חרוכים ואפר: כך נראית הנוטרדאם - חודש לאחר השריפה

בווידאו שפרסמה רשת ABC ניתן לראות את הנזק הרב שנגרם לקתדרלה המפורסמת. שברי התקרה שקרסו אל תוך המבנה ניצבים בערימה מפוייחת וחלונות ויטראז' עתיקים נהרסו • תיעוד

זמן צפייה: 02:10

שריפת הענק שפרצה בקתדרלת נוטרדאם לפני כחודש, כילתה חלקים משמעותיים מגג הכנסייה ההיסטורית וגרמה לנזק לצריחי הכנסייה, חלונות הוויטראז' המפורסמים ומגדלי הפעמונים.

בסרטון שפורסם ברשת ABC ניתן לראות את הנזק הרב שנגרם לקתדרלה המפורסמת, כאשר חלקי הצריח החרוכים שקרסו אל תוך המבנה ניצבים בערימה מפוייחת ואפר מכסה את המקום. במקום שבו עמד הצריח נותר כעת פתח גדול בגג הכנסייה, שמותיר אותה חשופה לפגעי מזג האוויר.

לעוד כתבות בנושא:

סלפי בנוטרדאם: התיירים שמתעדים את עצמם על רקע הקתדרלה השרופה

קתדרלת נוטרדאם ניצבת בפני סכנה נוספת - סופת גשמים

משטרת פריז: הגורם הסביר ביותר לשריפה בנוטרדאם – קצר חשמלי

שברי הצריח בכנסיית נוטרדאם
שברי הצריח בכנסיית נוטרדאם | צילום: abc news

עם זאת, חלון הוויטראז' הענק, בקוטר של כמעט 13 מטרים, נותר שלם וללא פגע. גם האורגן הייחודי והמרהיב, שהיה חשש לגורלו, נותר שלם. מדובר בכלי נגינה שזכה לכינוי "העוגב העצום" וכולל 7,800 צינורות בעלי 109 משלבים וחמש מקלדות בנות 56 קלידים. גם רבים מהפסלים שבמבנה לא נפגעו ויצירות אומנות היסטוריות נוספות.

השריפה שכילתה מאות שנים של מורשת צרפתית בקתדרלת נוטרדאם הותירה פצע פתוח בליבה של פריז, אך גם לאחר האסון, האתר המתוייר ביותר בצרפת ממשיך למשוך אליו מבקרים.

קתדרלת נוטרדאם
צלב שנותר ללא פגע בקתדרלת נוטרדאם | צילום: abc news

לפני השריפה פקדו את האתר ההיסטורי כ-36 אלף אנשים ביום ממוצע. אחרי השריפה התעורר חשש מבריחת תיירים, אך הכנסייה דווקא הפכה לאתר המבוקש ביותר בעיר, ותיירים רבים מבקשים לתעד את עצמם על רקע המקום שבו התרחש אחד האירועים המכוננים של המאה ה-21. "זו אטרקציה כי אנשים תמיד נמשכים לדברים רעים שקורים", הסביר תייר אמריקני.

המתחם כולו עדיין סגור לכניסה ויציאה, כשהרשויות אף מתריעות על סכנת חשיפה לעופרת שהתפזרה בעשן הכבד שאפף את האי שבו ניצבת הכנסייה. סוכנויות תיירות ומדריכי תיירים בעיר מדווחים על עניין מוגבר במונומנט החרוך. "בינתיים זה לא פגע בתיירות", סיפר שוקי ספקור, מדריך מקומי בפריז. "גם לא נראה לי שזה יפגע בעתיד אלא להפך, הכנסייה הפכה לביונסה – היא קיבלה פרסום".