סלפי בנוטרדאם: התיירים שמתעדים את עצמם על רקע הקתדרלה השרופה

השריפה ההיסטורית לא פגעה במעמדו של האתר המתויר ביותר במדינה, שממשיך למשוך אליו מבקרים רבים - אף יותר מבעבר: "התיירות לא נפגעה אלא להפך, הכנסייה הפכה לביונסה"

זמן צפייה: 03:04

השריפה שכילתה מאות שנים של מורשת צרפתית בקתדרלת נוטרדאם הותירה פצע פתוח בליבה של פריז, אבל האתר המתוייר ביותר בצרפת ממשיך למשוך אליו מבקרים.

לפני השריפה פקדו את האתר ההיסטורי כ-36 אלף אנשים ביום ממוצע. אחרי השריפה התעורר חשש מבריחת תיירים, אך הכנסייה דווקא הפכה לאתר המבוקש ביותר בעיר, ותיירים רבים מבקשים לתעד את עצמם על רקע המקום שבו התרחש אחד האירועים המכוננים של המאה ה-21. "זו אטרקציה כי אנשים תמיד נמשכים לדברים רעים שקורים", הסביר תייר אמריקני.

המתחם כולו עדיין סגור לכניסה ויציאה, כשהרשויות אף מתריעות על סכנת חשיפה לעופרת שהתפזרה בעשן הכבד שאפף את האי שבו ניצבת הכנסייה. סוכנויות תיירות ומדריכי תיירים בעיר מדווחים על עניין מוגבר במונומנט החרוך. "בינתיים זה לא פגע בתיירות", סיפר שוקי ספקור, מדריך מקומי בפריז. "גם לא נראה לי שזה יפגע בעתיד אלא להפך, הכנסייה הפכה לביונסה – היא קיבלה פרסום".

סלפי בנוטרדאם
סלפי בנוטרדאם | צילום: החדשות 13

לפני כעשרה ימים מסר גורם במשטרת פריז כי חוקרי השריפה בקתדרלת נוטרדאם, שגרמה לנזק משמעותי במבנה ההיסטורי, מאמינים כי הגורם הסביר ביותר לאש שפרצה הוא קצר חשמלי.

יום קודם לכן, אמר ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ כי "התכנון המחודש של הקתדרלה יהיה פתוח לארכיטקטים מכל רחבי העולם". זמן קצר קודם לכן, רקטור הקתדרלה מסר כי היא תהיה סגורה לתקופה של חמש עד שש שנים. זמן ק צר לאחר מכן, הבהיר דובר שירות הכבאות הפריזאי כי "איננו מודעים לשום עיכוב מצידנו לאחר שקיבלנו את התרעת השריפה הראשונה".

כזכור, השריפה שפרצה בקתדרלה גרמה לנזק לצריחי הכנסייה, חלונות הוויטרז' המפורסמים ומגדלי הפעמונים. מכבי האש של פריז הודיעו שלשום בבוקר כי השריפה כובתה לחלוטין, אך עדיין קיים חשש לקריסת המבנה. מוקדם יותר באותו יום, פרסמה מחלקת כיבוי האש בטוויטר שמבנה הקתדרלה ניצל, כמו גם עיקר יצירות האמנות, שהועברו ללובר. דוברות הוותיקן כתבה בטוויטר כי "האפיפיור פרנסיס מתפלל עבור הצרפתים הקתולים, והאוכלוסייה הצרפתית שהלומה מהשריפה הנוראית" בקתדרלת נוטרדאם, ש"תמיד תהיה סמל לאחדות לאומית".

פרנסואה פינו, האיש העשיר באירופה שבבעלותו תאגיד קרינג - שמחזיק במגוון מותגי יוקרה כגון ג'וצי ואיב סאן לורן, הודיע כי יתרום 100 מיליון דולר לבנייתה מחדש של הנוטרדאם. גם המיליארדר הצרפתי ברנרד ארנו שבבעלותו תאגיד היוקרה LVMH, הודיע כי יתרום 200 מיליון יורו לשיפוץ הכנסייה. "אנחנו מצטרפים לסיוע לטובת בנייתה מחדש של הקתדרלה היוצאת מן הכלל, שהיא סמל של צרפת, המורשת שלה והאחדות שלה", כתב ארנו בהצהרה לעיתונות.