קסם של תרומה: אמו של נער מנטליסט תרמה כליה לצופה בהופעתו

הילה אבוטבול רצתה לתרום כליה לאביה, אך נמצאה מתאימה לחולה כליות אחר שלקח חלק במופע התנדבותי שקיים בנה הקוסם; סבו קיבל כליה מתורם אלטרואיסט מעמותת "מתנת חיים". "זה הקסם הכי גדול"

זמן צפייה: 05:57

הקשר בין יהודה שידולובסקי, נער חולה במחלת כליות אשר נזקק להשתלה, לבין נבו אבוטבול, מנטליסט בן 15 ואחד הכישרונות המצליחים בתחום, נוצר באחת ההופעות שקיים נבו בהתנדבות למען חולי כליות. "אצלנו במשפחה יש חוק שנקרא 'אחת לחמש', זאת אומרת שאחת לכל חמש הופעות זאת הופעת התנדבות", סיפרה אמו הילה.

באופן מקרי, משה זיו, סבא של נבו, זקוק להשתלת כליה גם הוא. והילה, שרצתה להציל את אביה, נמצאה דווקא מתאימה לתרום כליה לשידולובסקי. אולם סיפור הנתינה של הילה התרחב, כאשר איתמר חברוני, תורם אלטרואיסטי מעמותת "מתנת חיים", החליט לתרום כליה לזיו כהכרת הטוב לאחר שבתו שקד החולה בניוון שרירים הייתה בסכנת חיים. "המעשה שלך הוא אצילי, זה פשוט לא ייאמן ואני מאוד מודה לך", אמר זיו לחברוני.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: תשעה מנדטים לחולדאי – בעיקר על חשבון לפיד

חשש: אם המבצע יימשך בקצב הקיים – החיסונים ייאזלו תוך 10 ימים

השר לשעבר יהושע מצא הלך לעולמו בגיל 89

יהודה, שאמו של המנטליסט בן ה-15 תרמה לו כליה
יהודה, שאמו של המנטליסט בן ה-15 תרמה לו כליה | צילום: חדשות 13

"אמרתי לאשתי, 'תקשיבי, אני לוקח את זה צעד קדימה. אני הולך לתרום כליה ולהעניק חיים,בדיוק  כמו שקיבלנו את שקד במתנה פעמיים'", סיפר חברוני, שוטר חוקר ואב לחמישה ילדים. בתגובה, אמר לו נבו: "הכול קורה, ההצלבה בינך ובין אמא שלי שמעניקה חיים לילד, ואתה שמעניק חיים לסבא שלי בחזרה. אין מילים באמת להודות לך. זה הקסם הכי גדול".

הראשונה שנכנסה לחדר הניתוח הייתה אבוטבול, ובזמן ששידולובסקי המתין לכליה, התורם האלטרואיסטי חברוני נכנס גם הוא לחדר הניתוח כדיי להציל את חייו של אביה של הילה. "אלו אירועים משמחים. אנחנו לוקחים אנשים מאוד חולים ועושים ניתוח, ואחרי שבוע הם הולכים הביתה בלי דיאליזה, עם תפקוד כלייתי תקין לחלוטין", אמר ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבית החולים בילינסון.