חשש: אם המבצע יימשך בקצב הקיים – החיסונים ייאזלו תוך 10 ימים

עקב ההיענות הגדולה והבלתי צפויה של הציבור להתחסן, משרד הבריאות יאלץ להקפיא לשבועיים את המבצע בחודש ינואר. המשמעות: רק מי שקיבל את המנה הראשונה יוכל לקבל גם את השנייה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:54

פרסום ראשון: עקב ההיענות הגדולה והבלתי צפויה של הציבור להתחסן, במשרד הבריאות חוששים כי החיסונים ייאזלו תוך עשרה ימים, ובעקבות כך הם יצטרכו להקפיא את מבצע "לתת כתף" למשך שבועיים במהלך חודש ינואר. 

על סמך מלאי החיסונים הקיים נכון לעכשיו, ובהנחה שמשריינים מנה שנייה מראש למתחסנים שקיבלו מנה ראשונה ושקצב המתחסנים היומי יישאר 150 אלף, בעוד כעשרה ימים ייאזלו החיסונים.

המשמעות היא שרק מי שקיבל את מנת החיסון הראשונה, יוכל לחזור ולקבל את המנה השנייה. מתחסנים חדשים לא יוכלו לקבל את החיסון. עם זאת, ייתכן ולצוותי הוראה מבוגרים ולאוכלוסיות נוספות בסיכון תינתן האפשרות להתחסן באופן מצומצם, אך לא תהיה פתיחה נרחבת לאוכלוסיות נוספות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל מגפת הקורונה: ירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-2020

גבי אשכנזי פורש מכחול לבן: "לוקח פסק זמן לחשוב על המשך דרכי"

גורם ביטחוני: המשטרה מאבדת שליטה מול האלימות של נוער הגבעות

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-3012202049' autoplay='0' credit='' desc='תופעות הלוואי של החיסון נחשפות' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1608471866/Capture-34_xbpqmt.jpg' kid='1_tgb23dv2' kid='1_tgb23dv2' duration='83'']

בתוך כך, בישראל נעשים מאמצים להקדים את משלוחי החיסונים של חודש פבוראר לינואר.‏ לגבי החיסון של חברת התרופות מודרנה - ההערכה היא שהוא יגיע בחודש מארס.

במקביל, תופעות הלוואי של החיסון התפרסמו היום במלואן. חשוב לציין כי התופעות אינן נפוצות, כאשר פחות מ-0.13% מהמתחסנים דיווחו על תופעות לוואי. מתוך 540 אלף המתחסנים הראשונים - 183 התלוננו על כאבים ביד ובאזור החיסון, 50 הרגישו הגבלה בתנועה, 26 דיווחו על נפיחות ו-29 סיפרו על אודם במקום החיסון.

אישה מתחסנת לקורונה | צילום: רויטרס

מעבר לכך, 319 אנשים דיווחו על תופעות נרחבות יותר. אדם אחד איבד הכרה באופן פתאומי, ואחר פרכס. 100 ישראלים התלוננו על כאבים שונים בגוף, 83 על חולשה או עייפות ו-21 דיווחו על חום או גלי חום.