"אין לי אף אחד": המכתב שהשאירה ניצולת השואה שנמצאה מתה בביתה

מגדה גרייף, ערירית בת 89, נמצאה ע"י מתנדבי זק"א בביתה ללא רוח חיים. ככל הנראה, היא הלכה לעולמה כבר בערב פסח. במכתב שהותירה ביקשה לטפל בשש ציפורים. "אין סיבת מוות פלילית, אני חולה"

זמן צפייה: 18:07

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: מגדה גרייף בת ה-89, אישה ערירית וניצולת שואה מרומניה, נמצאה אמש (שני) מתה בביתה שבבאר שבע. צוות זק"א שאיתר אותה ללא רוח חיים מצא מכתב שהשאירה אחריה, שבו כתבה: "אין לי אף משפחה בארץ או בחו"ל. מנהלת עיזבון אצל עו"ד". היא ציינה את פרטיה של עורכת הדין.

במכתב היא הבהירה כי "אין סיבת מוות פלילית - אני חולה מאוד", וגם כאן כתבה את שמה של הרופאה שמטפלת בה. לבסוף, ביקשה האישה "להציל את חייהן של הציפורים", ונימקה מיהו הרב בו היא מעוניינת שיערוך לה את טקס ההלוויה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוטרים הצדיעו לניצולים מול 180 בתי אבות: "מחויבותנו האישית"

"לכל איש יש שם": הכנסת ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה

במרפסות וברחובות: ישראל עמדה לזכר 6 מיליון הנספים בשואה

המכתב שהשאירה ניצולת השואה הערירית שנמצאה מתה בביתה
המכתב שהשאירה ניצולת השואה הערירית שנמצאה מתה בביתה

תחילת הסיפור כאשר מתנדב זק"א שמעון זגורי קיבל טלפון מרב קהילה בבאר שבע, שבו נאמר לו כי האישה לא עונה לו לטלפון. לדברי הרב, הפעם האחרונה ששוחח עם האישה הייתה בערב חג הפסח. זגורי הזעיק את המשטרה, "והיה קשה לתאר את המחזה שנגלה לנגד עיניו", לשון הודעת זק"א.

האישה התגוררה בבניין מגורים שכל הדיירים בו הם קשישים וערירים. בזק"א סבורים כי האישה נפטרה בערב חג הפסח. "ככל הנראה היא החליקה, נחבלה בראשה ומתה מוות אכזרי כי לא היה מי שיגיש לה עזרה", אמר זגורי, "כואב הלב".

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הוסיף כי "כמה אירוני וכואב לטפל בערב יום הזכרון לשואה והגבורה בגופת אישה ניצולת שואה ששרדה את התופת, וכשלא נותר לה מי שיזכור - מצאה את מותה בצורה טרגית לבד. אנחנו מתחננים אליכם", הוסיף משי זהב, "קחו אחריות כל אחד בבניין המגורים שלכם, כדי להציל את שכנינו הגלמודים ממוות אכזרי ומיותר".

מגדה גרייף, ניצולת השואה שהלכה לעולמה והשאירה אחריה מכתב
מגדה גרייף, ניצולת השואה שהלכה לעולמה והשאירה אחריה מכתב