שוטרים הצדיעו לניצולים מול 180 בתי אבות: "מחויבותנו האישית"

שוטרים ברחבי הארץ עמדו בצפירה מחוץ למוסדות במפגן הצדעה מיוחד לאלפי קשישים. "סוד כוחה של החברה הישראלית – שמתגלה במלוא עוצמתה"

זמן צפייה: 01:57

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: המשטרה קיימה היום (שלישי) מפגן הצדעה מיוחד לכבוד ניצולי השואה. השוטרים התפרסו כ-180 בתי אבות ומתחמי דיור מוגן ברחבי הארץ ועמדו בצפירה בת השתי דקות מחוץ למוסדות.

"אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של אירוע משברי עולמי, וגם היום מתגלה החברה הישראלית במלוא עוצמתה המוסרית והערכית", אמר מ"מ המפכ"ל מוטי כהן. "שוטרי ואזרחי מדינת ישראל נחלצים לעזרת כל אדם באשר הוא. זה סוד כוחה של החברה הישראלית בכלל ומשטרת ישראל בפרט".

"הערכים והמורשת שאנו מבקשים להנחיל כארגון הם המחויבות האישית של כל שוטר להמשך קיומה של מדינת ישראל דמוקרטית וחזקה, ושמירת כבוד האדם באשר הוא אדם", הוסיף כהן. "זכר השואה והלקחים העולים ממנה מאירים את השירות במשטרת ישראל. יש לנו זכות להיות חלק מעמודי התווך של מדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית המגשימה את חזון הדורות, ודואגת כי לעולם לא עוד".

המשטרה ציינה את יום השואה מול הניצולים ב-180 בתי אבות: "מצדי

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"לכל איש יש שם": הכנסת ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה

הרוג נוסף בתאונות בנייה: פועל כבן 50 הוטח במרפסת ונמחץ למוות

"מפגש שלא אשכח": כדורגלן מכבי נתניה הגרמני ביקר ניצול שואה

שוטרים מצדיעים לניצולי שואה
שוטרים מצדיעים לניצולי שואה | צילום: דוברות המשטרה
שוטרים מצדיעים לניצולי שואה
שוטרים מצדיעים לניצולי שואה | צילום: דוברות המשטרה

כיום חיים בישראל 189,500 ניצולי שואה ונפגעי התנכלות אנטישמית בתקופתה, 77% מהם מעל גיל 80, כ-31 אלף חצו את גיל 90 ויותר מ-800 עברו את גיל 100. 60% מהניצולים הן נשים. כמו כן, 64% הם ילידי אירופה, מתוכם הקבוצה הגדולה ביותר הם ילידי ברית המועצות לשעבר – 36%, ילידי רומניה – 12% ואחריהם ילידי פולין עם עוד כ-6%, 36% הם ילידי אסיה וצפון אפריקה.

26% מהניצולים החיים היום בישראל עלו לארץ עד שנת 1951, יותר מ-34% עלו עד שנת 1989 ולאחר התפרקות ברית המועצות. 66% מניצולי גרמניה ואוסטריה החיים בישראל עלו לארץ עוד לפני קום המדינה.

חיפה היא העיר שבה מתגוררים הכי הרבה ניצולים, כאשר מספרם בעיר עומד על 13,300. אחריה ירושלים עם 11,600 תושבים ולאחר מכן תל אביב עם 10,500. בשנה האחרונה הלכו לעולמם 15,170 ניצולים וניצולות - יותר מ-41 ניצולים וניצולות בממוצע מדי יום.

שוטרים מצדיעים לניצולי שואה
שוטרים מצדיעים לניצולי שואה | צילום: דוברות המשטרה
אנשי השיטור הקהילתי של עמק הירדן במחווה מרגשת מול ביתה של ניצולת שואה
אנשי השיטור הקהילתי של עמק הירדן במחווה מרגשת מול ביתה של ניצולת שואה | צילום: שיטור קהילתי עמק הירדן