"לא רוצה להפסיד עוד ילד": מסע בחברה הערבית שלא מפסיקה לדמם

הילה קורח ועלי מוגרבי יצאו למסע בחברה הערבית, במהלכו פגשו ושמעו את מצוקת הציבור, ואת עדויותיהם של אלה ששכלו בני משפחה כתוצאה מהפשיעה הגואה. "יש פה מדיניות שרוצה לפורר אותנו"

זמן צפייה: 13:47

בעקבות המונולוג של כתב חדשות 13 עלי מוגרבי, במסגרתו פנה לממשלה בבקשה לטפל בפשיעה הגואה ביישובים הערביים בישראל, הילה קורח יצאה עמו למסע במגזר המדמם ביותר בישראל כדי לפגוש מקרוב את משפחות קורבנות האלימות ולשמוע את סיפורם. "בכל יום אני עושה כתבות ומסתובב בין זירות הרצח. התחננתי בפני הממשלה כי פשוט נמאס לי, וזה נגע בכל לב של צופה", אמר מוגרבי.

במקביל להפגנה נגד אלימות שהתקיימה באום אל-פחם לפני כשלושה שבועות, התרחש אירוע רצח נוסף במסגרתו נורה למוות מוחמד נאסר אבו-ג'עו, בן למשפחה שאיבדה ארבעה אנשים תוך פחות משנה כתוצאה מאלימות. "היינו בהפגנה נגד אלימות ואז פתאום שמעתי יריות. הסתכלתי וזה היה הבן שלי", סיפר האב נאסר ג'עו, והוסיף: "אני רוצה תשובות, מה משטרת ישראל עשתה בעניין? כל דקה יש ירי. יש לי ילד וילדה שעד היום משתינים על עצמם מרוב פחד". עוד אמר ג'עו: "לא רציתי לדבר אתכם בהתחלה כי אני לא רוצה להפסיד עוד ילד. אין לנו אמונה באף אחד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

4,595 נדבקים ביממה האחרונה, כמעט 2.5 מיליון התחסנו במנה ה-2

שני מיליון דולר ופרישה מהבחירות: ההצעה של אבו מאזן לברגותי

"אכפת להם מהבחירות": שיחת הצעקות של טראמפ בפריצה לקפיטול

הילה קורח ועלי מוגרבי באום אל-פחם
צילום: חדשות 13

"אני רוצה לראות עוד מדינה מתוקנת שבה אזרחים נרצחים ברחובות והיא לא קמה ועושה מעשה. איפה עוד זה יכול להיות?", אמרה הפעילה החברתית פידאא טבעוני. זאת ועוד, אמרה כי "יש פה מדיניות ממשלתית שרוצה לפורר אותנו בחברה הערבית, להחליש אותנו מבפנים. 40 אחוזים מהצעירים בגילאי 18 עד 23 לא עובדים ולא לומדים. זו לא בעיה רק של החברה והמשטרה". הפעיל הפוליטי פאדי עג'אווי הוסיף לדבריה ואמר כי "אפשר לבוא עם מיליון תכניות. אבל אם אין רצון מצד המדינה לפתור את הבעיות במישור הפרקטי, לא יעזור כלום".

עם זאת, לצד הביקורת על מדיניות הממשלה בנושא הטיפול בפשיעה בחברה הערבית, ישנם כאלו שבכוונתם להצביע למפלגת הליכוד שבראשה עומד בנימין נתניהו. "ראש הממשלה ייקח לפחות שני מנדטים מהחברה הערבית", אמר בעל מסעדת כנאפה והוסיף: "הוא בן אדם ישר. הוא היה ראש ממשלה קיצוני והפך לחביב העם. בן אדם ששינה את הדרך שלו, זה אומר עליו שהוא בן אדם טוב".

עוה"ד של משפחת יאסין מסרה בתגובה לכתבה: "לג'מאל אין קשר לאירוע ולראייה שחרורו למעצר בית. חבל שכאשר המשטרה כבר מבצעת אכיפה, היא יורה לכל עבר והתוצאה היא טראגית".