שני מיליון דולר ופרישה מהבחירות: ההצעה של אבו מאזן לברגותי

מקורות פלסטיניים סיפרו לחדשות 13 כי שליחו של יו"ר הרשות הפלסטינית הציע לטרוריסט לא להתמודד בבחירות שצפויות להיערך במאי. עם זאת, המחבל שנידון לחמישה מאסרי עולם - סירב

מרואן ברגותי
מרואן ברגותי | צילום: רויטרס

מקורות פלסטיניים מסרו היום (שבת) לחדשות 13 כי הקרע בין יו"ר הרשות הפלסטינית והטרוריסט מרואן ברגותי. זאת, לאחר ששליחו של אבו מאזן ביקר את ברגותי שלשום בכלא הישראלי והציע לו עסקה, לפיה כשיהיו בחירות ברשות הוא לא יתמודד בהן ובתמורה יקבל שני מיליון דולרים ועשה מקומות ברשימת פתח. עם זאת, ברגותי סירב להצעה.

המקורות ששוחחו על הנושא עם חדשות 13 הסבירו כי ברגותי סבור שבהיותו אסיר עולם בכלא הישראלי, ובשלהי תקופת שלטונו של אבו מאזן, הפופולריות שלו ברחוב הפלסטיני עולה והוא יוכל להביס אותו אם יאכן יהיו בחירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אין לו כריזמה": כך הפך אבו-מאזן לדמות שנואה בעולם הערבי

"נסראללה נערך לימי קרב כנקמה בישראל": הערכת אמ"ן ל-2021

האיש העשיר בשטחים תובע את בריטניה בגלל הצהרת בלפור

יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן
יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן | צילום: רויטרס

בחודש שעבר חתם יו"ר הרשות הפלסטינית על צווים נשיאותיים לקיום בחירות לפרלמנט הפלסטיני ב-22 במאי, ולנשיאות הפלסטינית ב-31 ביולי. זו תהיה הפעם הראשונה שבה ייערכו בחירות ברשות מאז 2006. הצווים פורסמו לאחר פגישה שערך אבו מאזן עם יו"ר ועדת הבחירות חנא נאצר. עם זאת, יש לציין כי בעבר הכריז אבו מאזן על מועדים לקיום בחירות - שלא יצאו לפועל בסופו של דבר.