"ערבים אויבים": חשד לפשע שנאה בכפר בעמק יזרעאל

צמיגים של כ-20 רכבים נוקבו במנשייה זבדה, ועל אחד רוסס מגן דוד. על שני מבנים נכתב "מוחמד חזיר" ו-"ערבים אויבים לגרש או להרוג". המשטרה פתחה בחקירה. "אנשים לא מבינים מה זה לחיות יחד"

זמן צפייה: 00:31

חשד לפשע שנאה: צמיגים של כ-20 רכבים נוקבו הלילה (חמישי)

איימה עודה לצד כתובות הנאצה שרוססו בכפר מנשייה
איימה עודה לצד כתובות הנאצה שרוססו בכפר מנשייה | צילום: חדשות 13

זבדה שבעמק יזרעאל. נוסף על כך, רוסס מגן דוד על כלי רכב ורוססו על מבנים כתובות נאצה: "מוחמד חזיר" ו-"ערבים אויבים לגרש או להרוג". כוחות משטרה הוזנקו למקום, ופתחו בחקירת האירוע.

מתג מאיר נמסר בתגובה: "פושעי תג מחיר ממשיכים בפשעי השנאה הסדרתיים ללא הפרעה וגינוי של ממשלת ישראל. בכל חמישה-שישה ימים בממוצע פושטות מיליציות יהודיות על יישובים ערבים, בדואים ופלסטינים, משחיתות מכוניות, גודעות עצי זית ובעיקר משליטות אימה ופחד בקרב אוכלוסיה אזרחית. מדינת ישראל נכשלת בחובתה הבסיסית להגן על אזרחים ותושבים ערבים/פלסטינים הנמצאים בתחומי אחריותה".

 

אחמד עבד אל-חלים אמר לחדשות 13 כי "זה בטוח שנאה, אנשים שלא מבינים מה זה לחיות ביחד. צריך לחיות כל הזמן ביחד - אבל הם לא רוצים". מח"ט שומרון יפתח נורקין כעת לחזק את שכניו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

חשד לפשע שנאה בירושלים: צמיגים של כ-160 רכבים נוקבו בשועפאט

"תפסיקו את ההתבוללות": חשד לפשע שנאה בג'לג'וליה

כתובות נאצה ונזק לרכבים: חשד לפשע שנאה בשכונת עכברה בצפת

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20191212-0833' autoplay='0' credit='' desc='תושב הכפר אחמד עבד אל חלים ' kid='1_kd7932q0' duration='64'']

Jfom J
גלגל מפונצ'ר-חשד לפשע שנאה בכפר מנשיה זבדה
גלגל מפונצ'ר-חשד לפשע שנאה בכפר מנשיה זבדה | צילום: חדשות 13
מגן דוד מרוסס על אוטו-חשד לפשע שנאה בכפר מנשיה זבדה
מגן דוד מרוסס על אוטו-חשד לפשע שנאה בכפר מנשיה זבדה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע, צמיגיהם של כ-160 רכבים נוקבו וקירות סמוכים רוססו בכתובות נאצה בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים. בשעות הבוקר המוקדמות הוזעקה המשטרה לשכונה בעקבות דיווח על כלי רכב חונים שצמיגיהם נוקבו ועל קיר סמוך אותר כיתוב בעברית. במהלך סריקות נרחבות באזור איתרו השוטרים עוד עשרות רכבים שלהם נגרם נזק דומה.

המשטרה פתחה בחקירה, ובמהלכה עלה חשד כי מספר חשודים רעולי פנים, ניצלו את שעות הלילה ואת תנאי מזג האויר, על מנת לבצע את העבירה. במקביל, פעלו השוטרים לאיתור בעלי הרכבים, במטרה לספק להם אישורים בדבר הנזק שנגרם לרכביהם, כדי לקצר את תהליך הפיצוי מצד הרשויות.