"תפסיקו את ההתבוללות": חשד לפשע שנאה בג'לג'וליה

גלגלים של כ-40 כלי רכב נוקבו וכתובת רוססה על דופן של אוטובוס. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה. עודה: "אין הוכחה חזקה יותר לכך שהמסרים של נתניהו מחלחלים וההסתה עובדת"

זמן צפייה: 00:16

חשד לפשע שנאה: צמיגים של כ-40 כלי רכב נוקבו הלילה (חמישי) בג'לג'וליה, וכתובת נגד התובללות יהודים, שבה נכתב "יהודים תעצרו את הגלות - תפסיקו את ההתבוללות", רוססה על דופן של אוטובוס. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות המקרה.

בעקבות האירוע, יו"ר הרשימה המשותפת האשים את ראש הממשלה בהסתה וכתב בעמוד הטוויטר שלו כי "נתניהו לא צריך סקרים - הוא פתח הבוקר עיתון וראה שביצעו תג מחיר נוסף בג'לג'וליה. אין הוכחה חזקה יותר לכך שהמסרים שלו מחלחלים וההסתה עובדת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות רחפנים, סכינים וציוד צלילה: צה"ל סיכל הברחת ענק לעזה

צה"ל הרס את בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק בגוש עציון

פרשת המין בקפריסין: היום – דיון מכריע בהודאת הצעירה הבריטית

אוטובוס עם כתובת מרוססת בעברית נגד התבוללות
אוטובוס עם כתובת מרוססת בעברית נגד התבוללות | צילום: חדשות 13

ח"כ היבא יזבק הגיבה גם היא ואמרה כי "אירועי תג המחיר החוזרים ונשנים הם פשעי שנאה כלפי הערבים. האירוע בג'לג'וליה הוא תוצאה אלימה של הזנחה מכוונת של רשויות אכיפת החוק את התופעה. אין מעצרים, אין כתבי אישום אז הגזענים לא חוששים להמשיך בשלהם. על המדינה לשאת במלוא האחריות על כל אסון שעלול להיגרם כתוצאה מהתופעה".

בחודש שעבר עצרה המשטרה שני תושבי צפת בני 17 ו-28 בחשד שריססו כתובות נאצה וגרמו נזקים לכלי רכב בשכונת עכברא בעיר. באותו הלילה דיווחו אזרחים למשטרה כי רוססו על קירות בשכונה כתובות, שבהן נכתב: "שטח צבאי סגור", "קומי אורי", "רק גויים מגרשים מהארץ", "צו תפיסה כיפה סרוגה". כמו כן, נמצאו בקרבת מקום כלי רכב של מקומיים שגלגליהם נוקבו וצוייר עליהם סמל מגן דוד.