הערב: תיעוד מיוחד של אלימות השוטרים בתוך הפגנות החרדים

מערכת יחסים טעונה שוררת בין המפגינים החרדים למשטרה, ובה מעצרים אלימים ופצועים רבים. כתב חדשות 13 התלבש כחרדי, הצטרף להפגנה ומצא שורה של עדויות לאלימות שוטרים • הערב במהדורה המרכזית

זמן צפייה: 02:13

מערכת יחסים טעונה וארוכת שנים שוררת בין המפגינים החרדים לכוחות המשטרה, ובה מעצרים אלימים ומפגינים פצועים. כתב חדשות 13 עטה עליהם לבוש חרדי, הצטרפו להפגנה של הפלג הירושלמי - ומצאו שורה של עדויות מהתקופה האחרונה על אלימות השוטרים, ועל טיפול קלוקל של מח"ש בתקריות כאלו. "בתוך הפגנות החרדים" – פרויקט מיוחד, הערב בחדשות 13.

ההפגנה בה השתתפו עמרי מניב ואריאלה שטרנבך, התנהלה אתמול (שלישי) ברחוב שרי ישראל שבירושלים, במחאה על מעצרו של העריק דניאל כיטוב, שנעצר במהלך בדיקה שגרתית של משטרת התנועה. ואכן, אף שבהפגנה בהחלט היו עלבונות ופרובוקציות כלפי השוטרים, הצליחה מצלמת החדשות לתעד אלימות קשה כלפי המפגינים - שלא לצורך.

כשהפרשים נכנסו עם סוסיהם למערכה לא הייתה שום שליטה על המתרחש, וצריך היה להתחמק מהם במיומנות. מי שמהיר מצליח ומי שאיטי מצליח פחות. נער בן 16 דימם כשהוא שכוב על הרצפה. "הייתי בלי הכרה כמה דקות", סיפר. "הייתי באמצע הצומת ובאמצע ההפגנה, ופרש הגיע אליי במהירות ופגע בי. פוניתי לבית חולים שערי צדק".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הקצין היורה למקורביו: "חושש שיהפכו אותי לקורבן של המחאה"

סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן נחלשות, העבודה מתחזקת

חיסול סופי ומוחלט: פריצת דרך משמעותית לקראת תרופה לאיידס

כתב חדשות 13 בלבוש חרדי-ליטאי
כתב חדשות 13 בלבוש חרדי-ליטאי

בתיעוד מתוך ההפגנה אכן רואים את הפרש דוהר לכיוונו של הנער, פוגע בו - ודורס אותו.

נער חרדי נדרס על ידי פרש במהלך הפגנה בירושלים
נער חרדי נדרס על ידי פרש במהלך הפגנה בירושלים
הפגנת חרדים בירושלים
הפגנת חרדים בירושלים