מחאת הנכים: צומת עזריאלי נחסם זמנית; עומסים נרשמו באזור

ההפגנות בתל אביב הגיעו בשל הדרישה לממש את הפעימה השנייה בהעלאת הקצבאות שעתידה הייתה להתרחש בינואר 2020, אך בשל הקפאת הממשלה לא צפויה לקרות. מנכ"ל ביטוח לאומי: "הכאב שלהם כן ואמיתי"

זמן צפייה: 00:59

מחאת הנכים התחדשה הערב (חמישי) בתל אביב כאשר עשרות בני אדם חסמו את צומת עזריאלי לתנועה, בדרישה לממש את הפעימה השנייה בהעלאת קצבאות הנכים. כוחות משטרה גדולים היו במקום ופתחו לסירוגין את התנועה, במטרה להפחית את השיבושים כמה שאפשר. לטענת אנשי המחאה, מדובר ביריית הפתיחה לחידוש ההפגנות.

מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה למחאה כי "בזכות פניות חוזרות ונשנות של שר הרווחה דאז, ח"כ חיים כץ, והביטוח הלאומי - משרד האוצר כינס ועדה מקצועית עם כל הגורמים הרלוונטיים לעניין פעימות הנכים. אנו מקווים כי יישום החוק וההבטחות לנכים יקוימו במלואן וכי הנכים יהיו שותפים להחלטות שיתקבלו בעניינם".

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, הוסיף: "אם הוועדה בראשות אג"ת לא תסיים לגבש את המלצותיה, הפעימה השלישית לא תתבצע, לוח הזמנים לחוץ ביותר. הכאב של הנכים כן ואמיתי ויש להקשיב להם ולשתף אותם בתהליך כפי שהובטח להם".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מחאת הנכים: לאחר השיבושים ברכבת – מפגינים חסמו גם את כביש 2

מדינה בהקפאה: איך משפיע המצב הפוליטי על נתמכי הרווחה?

Sjemjl

כאמור, הפעימה השנייה בהעלאת הקצבאות הייתה עתידה להתרחש בינואר 2020, אך בשל הבחירות החוזרות ומצב הממשלה הנתון, זה לא עתיד לקרות. משרד האוצר היה אמור להתכנס בוועדות כדי להחליט על גובה העלאת הקצבה, אך כל זה לא קרה בחודשים האחרונים.

הנפגעים המיידיים של שיתוק הממשלה והכנסת הם האוכלוסיות המוחלשות, אלו התלויות בשירותי הרווחה השונים. כך למשל, קצבאות הנכים שאמורות היו לעלות בינואר, טרם נידונו בוועדה, הבטחת ההכנסה לקשישים הייתה אמורה לקבל תוספת מכובדת של מאות שקלים – אך הכנסת לא עשתה גם זאת.

ועדת התעסוקה הקודמת שפעלה ב-2010 השיגה את רוב יעדיה בשילוב חרדים, ערבים ונשים בשוק העבודה, אך הוועדה הנוכחית והתוכנית שלה – בהקפאה. גם התוכניות למאבק באלימות במשפחה ולמאבק בתאונות העבודה בענף הבנייה הוקפאו, וכאן מדובר כבר בדיני נפשות. בשנה האחרונה כזכור, מתו עשרות פועלים בתאונות עבודה, ועל אף מאבק מתוקשר בשלהי 2018 – 13 נשים נרצחו בידי בני משפחתן.