אלפחורס, פטל ובייגלה מוזהב: הכירו את אוזני ההמן החדשות

בפורים הקרוב תפגשו טעמים מיוחדים ולא שגרתיים של המאפה המוכר, בהם אלפחורס עם קוקוס, בצק חמאה ממולא בסוכריות ומליות צבעוניות. "אנחנו בדור האינסטוש, הצילום תופס חלק חשוב"

זמן צפייה: 03:58

פורים גרסת 2020 הוא כבר מזמן לא רק פרג או שוקולד בתוך אוזן המן. תומר אומנסקי, קונדיטור ומעביר סדנאות אפייה, סיפר על הטעמים החדשים: "אוזן המן במילוי קרם אלפחורס עם קוקוס וריבת חלב ואלפחורסים שלמים, יש גם אוזני המן יום הולדת - בצק חמאה עם סוכריות בפנים".

אומנסקי הסביר את השינויים בעוגייה המוכרת: "אנחנו בדור האינסטוש, דור הוויזואליה. היום התמונה והצילום תופסים חלק מרכזי ומשמעותי מהחוויה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מדאיג: אוכלוסיית הפינגווינים בחלקים מאנטרטיקה הצטמצמה ב-75%

ממגש האוכל ועד ידית המושב: לכמה חיידקים אנו נחשפים בטיסות?

"דרום אדום" קולינרי: פריחת סצינת אוכל הרחוב בעוטף עזה

תומר אומנסקי, קונדיטור ומעביר סדנאות אפייה
תומר אומנסקי, קונדיטור ומעביר סדנאות אפייה | צילום: חדשות 13

המדפים בקונדיטוריות והמאפיות בכל רחבי הארץ מלאים כבר בימים אלה בעדלאידע של טעמים. דוד לאור, קונדיטור, אמר: "חצי מהאנשים אוהבים את הקלאסי והמוכר - וייגשו ישר לאוזני המן פרג, ויש את החצי ההרפתקני שיראה אוזן המן אדומה עם מלית ירוקה וייגש אליה כי הוא יהיה סקרן מאוד".

נקודת ההתחלה של כל אוזן ואוזן היא פס הייצור במפעל, בדיוק כמו זה של קונדיטוריית "רולדין". ניר רייכמן, שף קונדיטור בחברה, הסביר: "אנחנו מתחילים עם בצק פריך שקדים עשיר. מפה המכונה מרדדת אותם בארבעה שלבים. בשלב השני היא תקרוץ את העיגולים. משם, המכונה מזלפת במדויוק את המילוי הרצוי - ואז האוזניים נסגרות באופן ידני".

וממש כמו האחות מחנוכה, הסופגנייה, גם קנייה של אוזן המן יכולה מסתבר לכאוב לנו בכיס. "אוזן המן ברמה כזו יכולה להגיע גם ל-12 שקלים לאחת. יש פה מילויים מאוד מושקעים, זה דברים שעוברים באמת תהליך של קונדיטוריה גבוהה, עילית".