מדאיג: אוכלוסיית הפינגווינים בחלקים מאנטרטיקה הצטמצמה ב-75%

ממחקר שפורסם באונ' סטוני ברוק עלה כי ב-50 השנים האחרונות מספר הפריטים של פינגווין רצועת-הסנטר ירד משמעותית בחלק מהמושבות ביבשת הקפואה. לטענת החוקרים, מדובר בתוצאה של שינויי האקלים

זמן צפייה: 02:17

שינויי האקלים וההתחממות הגלובלית הפכו כבר מזמן לאחת הסוגיות החשובות ביותר על סדר היום. חלק גדול מהתחזיות העגומות מדברות על השפעה עתידית, אבל בחלק מהמקרים את הנזק אפשר לאמוד – כבר היום.

מחקר שהתפרסם היום (שלישי) אודות הפינגווינים ביבשת אנטרקטיקה משקף תמונה מדאיגה - במהלך 50 השנים האחרונות הצטמצמה האוכלוסייה בחלק מהמושבות ביבשת ביותר מ-75%.

מדובר במין מסוג פינגווין רצועת הסנטר על שם מראהו, והוא ייחודי לאזורים מסוימים בכדור הארץ, בין היתר באנטרקטיקה. המחקר מתבסס על מספרים מוחלטים מספירה של הפרטים שנערכה ב-1971 וספירה נוספת כעת ולכן קשה לערער עליו. בספירה שנערה בזמנו זוהו כ-122,550 זוגות של הפוינגווינים על אי הפיל, שמהווה מקום מושבה עיקרי לפינגווינים. בספירה האחרונה - נמצאו רק 52,786 זוגות.

פינגווינים
פינגווינים | צילום: חדשות 13

הסיבה, לטענת המדענים, הצטמקות הקרחונים מהטמפרטורה שעולה, וכתוצאה מזה צמצום בשטחי המחיה שלהם והיעלמות חלק גדול מהמזון שהם אוכלים. על פי מחקר שפורסם באפריל האחרון, הקרחונים בעולם נמסים במהירות פי חמישה יותר מאשר לפני כ-70 שנה.

"השפעות שינויי האקלים מגיעות גם לשרשרת המזון", ציין נוח סטרייקר, אורניתולוג וחוקר פינגווינים באונ' סטוני ברוק. "פינגווינים, כלבי ים ולוויתנים תלויים במזון שתלוי בקרח. כך שאם השינויים משפיעים על הקרח, זה משפיע על הכול".

רק בסוף השבוע האחרון נמדדה באנטרקטיקה הטמפרטורה הגבוהה ביותר אי פעם, 18.3 מעלות צלזיוס. לשם השוואה השיא הקודם היה במארס 2015, אז נמדדו 17.5 מעלות צלזיוס ביבשת הקפואה. למרות הנתונים המדאיגים, יש מנהיגים שבוחרים לעצום עיניים ולהתעלם. קל יותר לערער על תחזית לעתיד – קצת קשה יותר להתווכח עם הנזק שכבר נגרם, ועם המציאות בשטח.