מקומות עבודה ייסגרו, הפגנות ותפילות יוגבלו: מדריך לסגר הכללי

מחר ב-14:00 יחל הסגר, שיימשך לפחות שבועיים. רק עובדים חיוניים יצאו לעבודה והתחב"צ תצומצם למינימום. ענפי הספורט יושבתו. הגבלת המרחק לא תוחמר • לכל ההגבלות

זמן צפייה: 04:00

ישראל תיכנס מחר (שישי) בשעה 14:00 לסגר כללי, מבחינות רבות מחמיר אף יותר מזה שהוטל בפסח. הסגר יימשך לכל הפחות שבועיים. על פי נתניהו, לאחר החגים הסגר יימשך, אך טרם ברור אם באותה מתכונת או עם הקלות מסוימות. הכנסת צפויה לאשר היום את ההנחיות. זאת, בניסיון לעצור את התפשטות מגפת הקורונה, שרושמת זינוק חד בנתוני התחלואה ושוברת שיאים שליליים מדי יום.

בהתאם להנחיות, רק עובדים שהוגדרו חיוניים יורשו לצאת לעבודה. השווקים, בתי עסק ומקומות עבודה שאינם חיוניים - ייסגרו. יציאה מהבית שלא לצורך תתאפשר עד למרחק של קילומטר. להתרחק עוד יותר מותר רק לצורך דחוף, כגון: הצטיידות במוצרים חיוניים או קבלת שירותים חיוניים, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה, קבלת טיפול רפואי חיוני או טיפול סוציאלי חיוני, טבילת אישה במקווה טהרה, העברה של קטין בין הוריו החיים בנפרד, טיפול בבעל חיים ותרומת דם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוב: קרוב ל-7,000 נדבקים ביממה; עלייה בשיעור הבדיקות חיוביות

"נתניהו מביא באופן שיטתי מזוודות עם כביסה לניקוי בבית הלבן"

הסגר ייכנס לתוקף מחר ב-14:00 – גם ענפי הספורט יושבתו

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

תפילות בבתי כנסת ייאסרו, יותר להתפלל עד 20 אנשים בשטח פתוח, ובמרחק של פחות מקילומטר מהבית. טרם הוצג מתווה לתפילה ביום כיפור. גם הפגנות יתאפשרו רק בקפסולות של עד 20 אנשים, שיפגינו בקרבת הבית. בנוסף, אושרה תקנה המאפשרת לאכוף אי-שמירת מרחק בהפגנות.

נמל התעופה בן גוריון צפוי להישאר פתוח שבוע נוסף, ואז להיסגר. עוד אישרו השרים כי כלל ענפי הספורט, למעט משחקים בין-לאומיים, יושבתו. במהלך הסגר, תתאפשר יציאה לצורך פעילות ספורט. השתתפות בהלוויה תותר רק אם מדובר בבן משפחה קרוב.

מוסדות החינוך ימשיכו לפעול מרחוק, השר מלבד פעילות של תלמידי החינוך המיוחד, כפרי הנוער, ילדים ונוער בסיכון - שתמשיך להתקיים כסדרה גם בתקופת הסגר. בנוסף, מסגרות לילדי עובדים חיוניים בגיל הרך תתאפשר כעת בקפסולות של עד עשרה ילדים, במקום עד שישה, כפי שהיה עד כה.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

בינתיים, מסתמן כי בין הגופים שיישארו פתוחים למרות הסגר, ניתן למצוא את המגזר הפיננסי, ענף האנרגיה והחקלאות, שירותי הדת והרווחה, חנויות מזון ופארם וכן מפעלים שהפסקת פעילותם עלולה לגרום לפגיעה רבה בכלכלה המשפיעה על המשק.

במגזר הפיננסי, הבנקים ושוקי ההון ימשיכו לעבוד. מי שעוד יקבלו היתר עבודה בימי הסגר הם עובדי הבורסה לניירות ערך בתל אביב, עובדי חברות לשינוע מזומנים וכן עובדי מוקד טלפוני לטובת מענה לפניות הציבור המפונות אל רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

בתחום האנרגיה והמים יורשו לעבוד מי שעוסקים בפריקה, טעינה, אחסון ושינוע של נפט גולמי ומוצריו, וכן נותני שירות בתחנות דלק, נמלי תעופה ונמלים. כמוהם, גם מי שיש בידו רישיון ספק גז או רישיון לעיסוק בעבודות גז, מי שמועסק במתקני ייצור חשמל ובמקומות המספקים שירותי מים וביוב.

אלו העוסקים במתן טיפול רפואי או נפשי לניצולי שואה יכולו להמשיך לעבוד, כמו גם אלה שעובדים במוקד מרכז מידע לניצולים. גם המטפלים הסיעודיים ונותני שירותים בתחום הסיעוד, היועצים הרפואיים המספקים למוסד לביטוח לאומי ייעוץ רפואי לצורך טיפול בתביעות וכן רופאים ונותני שירות לעניין קביעת דרגת נכות יעבדו למרות הסגר.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עוד יעבדו באופן כמעט מלא: המוקדים העירוניים, מוקד פניות ציבור האזרחים הוותיקים, חדרי המצב, מפני האשפה, מפעילי מקוואות לנשים, נותני שירותי קבורה וכשרות, משקים חקלאיים בענפי החי ושירותי רפואה וטרינרית.