ל"ג בעומר לוהט: מאות אנשים נפצעו ברחבי הארץ

76 אנשים סבלו מקוצר נשימה, 63 טופלו לאחר צריכת יתר של אלכוהול ו-45 בני נוער ובוגרים טופלו באירועי אלימות. 231 בני אדם נפצעו בהילולה בהר מירון. זיהום האוויר - גבוה מהשנה שעברה

זמן צפייה: 00:28

במהלך חגיגות ל"ג בעומר, שחל השנה בנתוני מזג אוויר חריג עם גל חום כבד, נפצעו מאות אנשים באירועים שונים ברחבי הארץ.

בהילולת רבי שמעון בר יוחאי המסורתית לרגל החג, שהחלה אתמול (רביעי) ונמשכת בשעות אלו, ואליה הגיעו כ-400 אלף איש, העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ל-231 בני אדם שסבלו מהתעלפות, בעיות לבביות, בעיות רפואיות כרוניות, תשישות וחבלות קלות. 26 מהפצועים נזקקו להמשך טיפול ופונו לבית החולים זיו בצפת, שמתוכם שלושה שלקו בהתקף לב פונו ישירות ליחידה לטיפול נמרץ.

35 בני אדם פונו לבית החולים זיו בצפת מהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון. נערה בת 14 אושפזה עקב התייבשות, שני גברים בני כבני 50 ו-70 אושפזו במחלקת טיפול נמרץ לב, שניים אושפזו במחלקה אורטופדית עקב שברים בגפיים כתוצאה מנפילות ושניים נוספים במחלקה פנימית.

המשרד להגנת הסביבה מסר כי לאור התנאים המטאורולוגיים הקשים, זיהום האוויר היה גבוה הלילה בשיא עד פי 11.1 לעומת 7.1 בשיא בשנה שעברה.

בנוסף, מאמש ועד הבוקר חולקו באוהלים של מוסדות "אור הרשב"י" כ-140 אלף מנות אוכל לרבבות המשתתפים בהילולה. החלוקה תימשך עד חצות הלילה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

400 אלף חוגגים ואלפי שוטרים: ההילולה בהר מירון בשיאה

לקראת השרב הצפוי: כך תשמרו על ילדיכם בל"ג בעומר

ל"ג בעומר: הגבלות ואזהרות לקראת חג המדורות

לג בעומר בהר מירון
הילולת לג בעומר | צילום: צילום מסך מהמהדורה המרכזית

בתוך כך, מחוז דרום של כבאות והצלה פרסם את נתוני אירועי ל"ג בעומר: באשדוד פרצו 67 שריפות, באשקלון - 26, בנתיבות - 15, בבאר שבע - 52, בדימונה - 26, באילת - 25 ובעוטף עזה - 11 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. בכל המחוז, נוסף על ל"ג בעומר, אירעו 202 שריפות לעומת כמאה ביום רגיל, ובסך הכול - 415 שריפות.

כמו כן, במהלך חגיגות באלעד, ילד כבן 8 נפצע קל עד בינוני בזמן שהוסיף ענפים למדורה. צוותי מדן דוד אדום הגיעו לזירה והעניקו לילד טיפול רפואי ראשוני, ולאחריו פינו אותו לבית החולים שניידר עם כוויות בפלג גופו העליון.

חובש רפואת חירום במד"א, אביתר זילברמן, סיפר: "כשהגענו לבניין המגורים בעיר ראינו את האבא מחזיק את הילד על ידו כשהוא בהכרה וסובל מכוויות בדרגה א' ו-ב' בפלג גופו העליון. סיפרו לנו שהוא הוסיף זרדים למדורה ונכווה מגצים שעלו מהאש לאחר שככל הנראה חתיכת מתכת שהייתה באש התפוצצה מהחום. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל הרטבה של הכוויות וחבישה סטרילית ופינינו אותו במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים".

ההילולה במירון
ההילולה במירון | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, מוקדם יותר אתמול שי האושטיין בן ה-9 מגבעת עדה בצפון הארץ, הוכש על ידי נחש בקרסול במהלך מדורת ל"ג בעומר כיתתית. הוא פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם קיבל טיפול באנטי-סרום וכעת מצבו יציב. ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים בביה"ח הסבירה כי "זו הכשה מאוד קשה ומהירות הגעתם הייתה חשובה מאוד למתן טיפול בזמן".

אביו, הרמן, סיפר: "שי וחבריו שיחקו והתרחקו מעט מאזור המדורה. אחרי מספר דקות הוא הגיע אלי מבוהל ואמר שהוא חושב שהכיש אותו נחש. הקרסול השמאלי שלו דימם אבל הוא הרגיש טוב. לחקתי אותו ברכב הביתה, וכבר ליד הבית הוא אמר שהוא לא רואה טוב ומיד הזעקנו אמבולנס, שם הוא הקיא מספר פעמם. בחדר מיון הוחלט מהר מאוד לתת לא את הנסיוב כי הוא גם החל להיות ישנוני והרגל התנפחה מאוד – מה שענה על כל הסימפטומים".

Whatsapp Image 2019 05 22 At 1
שי האושטיין בן ה-9 שהוכש על ידי נחש | צילום: (צילום: הלל יפה, מרכז רפואי)

כמו כן, צוותי כיבוי האש איתרו אתמול בשעות הבוקר מצבורי עצים דליקים, גזם ופסולת בדרום הארץ. זאת, בניגוד להוראות הבטיחות שפרסם נציב כבאות והצלה לקראת החג, על רקע גל החום הכבד.

כאמור, לאור גל החום בחגיגות השנה והחשש משריפות, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, חתם על צו המטיל הגבלות על קיום המדורות. עם זאת, במספר מקומות בארץ לא נשמעו להוראות. מפקחי הגנה מאש ולוחמי האש במחוז דרום חשפו מצבורי עצים רבים שלא עמדו בצו, כמו גם גזם, פסולת ועוד שנערמו במטרה שיודלקו. באזורים אחרים בארץ אותרו מצבורי עץ שנערמו לערב ההדלקה אשר מסכנים את המבנים והאזרחים יחד.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190523-0443' autoplay='0' credit='אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום' desc='מצבורי עצים שנחשפו ' kid='1_kp32qf4g' duration='22'']

באלעד, ברחוב יהודה, הודלקו מדורות ל"ג בעומר בניגוד לצו והאש יצאה משליטה. לוחמי האש פעלו לכיבוי הדליקה תוך פינוי התושבים מהאזור.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190523-0449' autoplay='0' credit='כבאות מחוז מרכז' desc='מדורות באלעד בניגוד לצו כבאות והצלה' kid='1_2k26317p' duration='16'']