לקראת השרב הצפוי: כך תשמרו על ילדיכם בל"ג בעומר

לפי הנחיות "בטרם", יש למקם את המדורה בשטח פתוח, ללבוש בגדים ארוכים ולנעול נעליים סגורות ולא להשאיר ילדים ללא השגחה באזור המדורות. אם האש יצאה משליטה - התקשרו מיד ל-102 • צפו במדריך

זמן צפייה: 01:13

מדי שנה נפגעים ילדים רבים בהכנות לחג ובחגיגות עצמן. השנה, בשל השרב הצפוי, הסכנה גדולה אף יותר. "תנאי מזג האוויר הקשים מסכנים עוד יותר את הילדים מכיוון שהאש עלולה לצאת משליטה", הסבירה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, "אנו ממליצים להורים להימנע מהדלקת מדורות בימי השרב, ולהעדיף פעילות חווייתית שתשמר את רוח החג מבלי לסכן את החוגגים". לכל ההנחיות - צפו בסרטון.

לאלו שמחליטים לא לוותר על המדורה המסורתית, ארגון "בטרם" פרסם הנחיות בטיחות על מנת שהחגיגה לא תסתיים באסון.

בשלב איסוף הקרשים: אין לאסוף קרשים אם הם לא נמצאים בסביבה נגישה - בגובה רב, באזורי בנייה או במקומות מסוכנים אחרים. כדאי לוודא שהקרש חלק ולא מכיל מסמרים, זיזים בולטים או שבבים. כשמרימים את הקרש, יש לוודא שאין חיות מסוכנות מתחתיו. מומלץ לסיים את איסוף הקרשים לפני שעות החשיכה.

בזמן המדורה: חשוב ללבוש מכנסיים ארוכים ולנעול נעליים סגורות. נדרשת השגחת מבוגר מהדלקת האש ועד לכיבוי הסופי, אין להשאיר ילדים ללא השגחה באזור המדורות. את המדורה יש למקם בשטח פתוח, מבודד ונקי מקוצים, עשבים וכבלי חשמל ובמרחק ממדורות אחרות.

יש לתחום את האש באבנים, ולהכין בקרבת מקום מים, חול או אמצעי כיבוי אחר למקרה שהאש תתפשט. אין להשליך חפצים או חומרים מתלקחים למדורה.

בכל מקרה של חוסר שליטה על האש - יש להתקשר במהירות לכוחות הכיבוי במוקד 102.