טרגדיה משפחתית: אב ושני בניו מתו מקורונה בתוך שלושה שבועות

משפחת שמאקה ממושב אחיסמך ישבה לאחרונה שבעה 3 פעמים, לאחר שהסב אליהו ושני בניו, רחמים ואבי, שלא היו עם מחלות רקע, מתו מסיבוכי הנגיף. "כמו דומינו - אחד נפל אחרי השני"

זמן צפייה: 04:01

בתוך שלושה שבועות ישבה משפחת שמאקה ממושב אחיסמך ליד לוד - שלוש פעמים שבעה. אב, ושני ילדיו, חלו בקורונה ונכנעו למחלה, על אף שהשתדלו להקפיד על ההנחיות. המשפחה ביקשה מהמנחמים הרבים שלא להגיע כשהיא מתאבלת על שלושת בני המשפחה שמתו מהנגיף. "כמו דומינו - אחד נפל אחרי השני", אמרה אפיק.

שני ואפיק התאבלו על הסבא אליהו, אחר כך על הדוד רחמים, ואתמול ליוו למנוחות את אביהן. זה קרה בתוך כמה ימים - הסב אליהו, בן 77, גילה תסמינים. גם רחמים בן ה-58 ואבי בן ה-53, אנשים בריאים בסך הכול, פונו לבית חולים והמצב התחיל להידרדר. "אבא שלי היה מאושפז בחדר לידם, אבל הוא לא עזב אותם", אמרה אפיק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ בקבינט הקורונה: להיערך ל-5,000 חולים קשים בו זמנית

כדי לאכוף את הנחיות הסגר: המשטרה תפעיל את אגף התנועה

מחסור חמור בחלב בשל הסגר והחגים: "נעלם מהמדף כבר בשעה 8:00"

אבי שמאקה
אבי שמאקה | צילום: חדשות 13

מצבו של הסב הידרדר ושני בניו היו עדים למצבו. כשנפטר, רחמים ואבי עוד הספיקו להשתתף בהלוויה ממיטות בית החולים. "הם נאלצו להגיד קדיש דרך שיחות וידאו בווטסאפ", הסבירה שני. "אפשר להגיד שהם רק חצי זכו ללוות אותו בדרך האחרונה - גם אין מה לעשות, את לא יכולה ללכת, את לא יכולה לתמוך, את לא יכולה לנסות לעזור".

רחמים ואבי הורדמו והונשמו בהפרש של שעות ובסופו של דבר, נפטרו בהפרש של שבוע זה מזה. לדברי שני, בשיחה האחרונה עם אביה הוא היה עייף מהטיפולים - "הוא לא ידע אם הוא ייצא מזה או לא". האם, שרונה, ביקשה להעביר מסר בסוף הריאיון: "תתמגנו, תשמרו על עצמכם. לא ייתכן שלא מודעים למה שהנגיף הזה יכול לעולל - איבדתי שלושה אנשים יקרים מהמשפחה".