הרב הראשי: "בגלל האירוויזיון - הוסיפו 20 דקות לשמירת השבת"

הרב דוד לאו התייחס בשיעור שהעביר לחילול השבת שמתרחש בשל תחרות השירה וביקש להכניס השבת 10 דקות מוקדם, ולהוציא אותה באיחור זהה. "לצערי זו לא הפעם הראשונה - אך זה יהיה לעיניי העולם"

זמן צפייה: 01:28

הרב הראשי דוד לאו התייחס אמש (חמישי) לחילול השבת באירוויזיון וקרא להוסיף 20 דקות לשמירת השבת – 10 דקות לפני כניסתה ו-10 אחרי יציאתה. הדברים נאמרו בשיעור שמסר בקהילת "אלעד" במודיעין.

"בשבת הקרובה עומד להתקיים חילול שבת המוני", נשמע הרב אומר. "לצערי זו לא הפעם הראשונה, אך זה יהיה לעיניי העולם כולו ולכן אני מבקש מכל אחד ואחד, עשר דקות לפני הדלקת נרות ועשר דקות לאחר צאת השבת להימנע מעשיית מלאכה ולהוסיף מהחול על הקודש".

לעוד כתבות בנושא:

תמונת הגמר הושלמה: מי המועמדים המובילים לזכות באירוויזיון?

אוהבים פלאפל: תיירי ומתמודדי האירוויזיון אוכלים את ישראל

מדונה תבצע סינגל חדש בהשמעת בכורה בגמר האירוויזיון

הרב הראשי דוד לאו
הרב הראשי דוד לאו | צילום: החדשות 13

ביום שלישי, כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב למפלגת יהדות התורה ובו התייחס להתנגדות החרדים לקיום גמר תחרות האירוויזיון בשבת. את המכתב הציגו ראשי המפלגה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, בישיבת הסיעה.

"הריני להבהיר כי התחרות היא אירוע יחידני בין-לאומי שנקבע מבעוד מועד בסטנדרטים בין-לאומיים שאינם בשליטה ממשלתית ומנוהל באופן בלעדי על ידי התאגיד השידור הציבורי ולא ע"י הממשלה", כתב נתניהו, "ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול השבת, וכי רוב רובם של המשתתפים באירוע הינם מחו"ל ואינם יהודים. ממשלת ישראל מכבדת את יום השבת כיום המנוחה הלאומי ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו המונהג בישראל לאורך השנים".

מכתבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא אירוע האירויזיון
מכתבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא אירוע האירויזיון

מחר, בסיומו של שבוע עמוס אירועים, הופעות ותיירים יתקיים יתקיים גמר התחרות. לצד מתמודדי 26 המדינות שהעפילו לגמר, יופיעו באירוע גם דנה אינטרנשיונל עם השירים "דיווה" ו"תל אביב", ושאר זוכי התחרות לאורך השנים: יזהר כהן, גלי עטרי ונטע ברזילי. שיא הערב יהיה הופעתה של מדונה שתבצע על הבמה שני שירים – בהם שיר חדש בהופעת בכורה.

כבכל שנה, מתקיימות תחזיות לגבי המנצח הגדול של הערב, שמדינתו תזכה לארח את התחרות בשנה הבאה. אתר Eurovisionworld המאגד את התחזיות לגמר, צופה להולנד את הניצחון עם שירו של דאנקן לורנס “Arcade”, הזוכה ל-44%. אל המקום השני צפוי להגיע שירה של קייטי מילר האוסטרלית “Zero Gravity”, עם 12% סיכויי זכייה, ובמקום השלישי שירו של יון לונדוויק השבדי “Too Late for Love”, עם 7% סיכויי זכייה. שירו של קובי מרימי, “Home”, מגיע על פי התחזיות למקום ה-25 מתוך 26, עם סיכויים של פחות מאחוז אחד לניצחון.