רה"מ על חילול השבת באירוויזיון: "רוב המשתתפים אינם יהודים"

ראשי יהדות התורה הציגו בישיבת הסיעה מכתב מנתניהו ובו הבהיר כי הוא מתנגד לחילול השבת בתחרות השירה. "האירוויזיון הוא אירוע יחידני בין-לאומי"

נתניהו וליצמן
נתניהו וליצמן | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב למפלגת יהדות התורה ובו התייחס להתנגדות החרדים לקיום גמר תחרות האירוויזיון בשבת. כך הציגו היום (שלישי) ראשי המפלגה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, בישיבת הסיעה.

"הריני להבהיר כי התחרות היא אירוע יחידני בין-לאומי שנקבע מבעוד מועד בסטנדרטים בין-לאומיים שאינם בשליטה ממשלתית ומנוהל באופן בלעדי על ידי התאגיד השידור הציבורי ולא ע"י הממשלה", כתב נתניהו, "ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול השבת, וכי רוב רובם של המשתתפים באירוע הינם מחו"ל ואינם יהודים. ממשלת ישראל מכבדת את יום השבת כיום המנוחה הלאומי ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו המונהג בישראל לאורך השנים".

מכתבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא אירוע האירויזיון
מכתבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא אירוע האירויזיון

בתוך כך, היום בשעה 22:00 ייערך חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2019 באקספו תל אביב שבגני התערוכה. באירוע ישתתפו מחצית המדינות בתחרות: קפריסין, מונטנגרו, פינלנד, פולין, סלובניה, צ'כיה, הונגריה, בלרוס, סרביה, בלגיה, גיאורגיה, אוסטרליה, אוסטריה, איסלנד, אסטוניה, פורטוגל, יוון וסן מרינו.

מתוך 17 המדינות שיתמודדו, עשר יעלו לגמר שיתקיים בשבת, ויתמודדו נגד עשר המדינות הנוספות – שייבחרו בחצי הגמר השני שיערך ביום חמישי. נציג ישראל, קובי מרימי, לא יופיע הערב מכיוון שכנציג המדינה המארחת הוא עולה אוטומטית לגמר, אך זוכת התחרות האחרונה, נטע ברזילי, תופיע עם עיבוד חדש לשירה המנצח Toy.

מחר לפנות בוקר תנחת בישראל מדונה, שתגיע עם משלחת של 135 איש ובהם 40 חברי מקהלה, 25 רקדנים ועשרות אנשי מקצוע. איתה יגיע גם הראפר "קוואבו", שיצטרף אליה לביצוע של אחד משירי אלבומה החדש. סילבן אדמס, שמממן את הגעתה של הזמרת לתחרות אמר כי "נוכחותה מוסיפה הרבה זוהר ואני מקווה שזה יהיה האירוויזיון המוצלח ביותר עד כה".