הערב: חצי הגמר הראשון בתחרות האירוויזיון

מתוך 17 מדינות שיתמודדו - רק עשר יגיעו לגמר בשבת. קובי מרימי שיעפיל ישירות לגמר לא יופיע הערב אך זוכת התחרות האחרונה, נטע ברזילי, תופיע עם עיבוד חדש לשירה המנצח

זמן צפייה: 00:49

חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2019 יערך ב-22:00 הערב (שלישי) באקספו תל אביב שבגני התערוכה. באירוע ישתתפו מחצית המדינות בתחרות: קפריסין, מונטנגרו, פינלנד, פולין, סלובניה, צ'כיה, הונגריה, בלרוס, סרביה, בלגיה, גיאורגיה, אוסטרליה, אוסטריה, איסלנד, אסטוניה, פורטוגל, יוון וסן מרינו.

מתוך 17 המדינות שיתמודדו, עשר יעלו לגמר שיתקיים בשבת, ויתמודדו נגד עשר המדינות הנוספות – שייבחרו בחצי הגמר השני שיערך ביום חמישי. נציג ישראל, קובי מרימי, לא יופיע הערב מכיוון שכנציג המדינה המארחת הוא עולה אוטומטית לגמר, אך זוכת התחרות האחרונה, נטע ברזילי, תופיע עם עיבוד חדש לשירה המנצח Toy.

קובי מרימי בחזרות לאירוויזיון
קובי מרימי בחזרות לאירוויזיון | צילום: רויטרס

אתמול עשו חברי המשלחות את דרכם לים המלח, שם בילו את חלקו הראשון של היום בחוויית ציפה ובוץ. ג'ינגס, נציג אזרבייג'ן לאירוויזיון סיפר לחדשות 13 על תחושותיו, ואמר: "חם מאוד, אני מרגיש שאני במולדת שלי".

אחר הצהריים התחדשו החזרות ב"אקספו" תל אביב. המנחים ארז טל, בר רפאלי, אסי עזר ולוסי איוב, ולצדם משתתפי ומשתתפות חצי הגמר הראשון, עלו זה אחר זה לבצע את השירים שיבצעו מחר בערב במופע החי.

קודם לכן אירעה תאונה בתל אביב, כאשר עובד במה נפצע בינוני מנפילת גוף תאורה בחניון של מתחם התחרות. ד"ר דרור אופיר, מיחידת עמוד שדרה במרכז הרפואי "איכילוב" סיפר על מצבו: "החולה נכנס לחדר ניתוח לטיפול בפגיעה בעמוד השדרה הגבי. החולה יצא מורדם ומונשם ליחידת טיפול נמרץ".

נטע ברזילי בחזרות לאירוויזיון 2019
נטע ברזילי בחזרות לאירוויזיון 2019

מחר לפנות בוקר תנחת בישראל מדונה, שתגיע עם משלחת של 135 איש ובהם 40 חברי מקהלה, 25 רקדנים ועשרות אנשי מקצוע. איתה יגיע גם הראפר "קוואבו", שיצטרף אליה לביצוע של אחד משירי אלבומה החדש. סילבן אדמס, שמממן את הגעתה של הזמרת לתחרות אמר כי "נוכחותה מוסיפה הרבה זוהר ואני מקווה שזה יהיה האירוויזיון המוצלח ביותר עד כה".

ביום ראשון נפתח רשמית שבוע האירוויזיון, בטקס לפתיחת אירועי האירוויזיון, הנקרא "השטיח הכתום", בתיאטרון הבימה שבתל אביב. 41 משלחות נכנסו בזו אחר זו לשטיח הכתום, לפי סדר הופעתן בחצאי הגמר. הנציג הישראלי, קובי מרימי, ונטע ברזילי - זוכת התחרות בשנה שעברה, הופיעו גם הם. כמה פעילי תנועת ה-BDS הפגינו במקום, ועזבו את הכיכר מרצונם, בליווי משטרתי.

כפר האירוויזיון נפתח ובאותו ערב הגיעו אלפי אנשים למקום כדי לצפות בהופעות החינמיות ולבקר בדוכני האוכל. מרבית המבקרים נכון לעכשיו הם ישראלים, ורוב התיירים צפויים להגיע בימים הקרובים. על פי ההערכות, כ-70 אלף מבקרים צפויים להגיע מדי יום לכפר, שהוא פארק האירוויזיון הגדול ביותר שהוקם בתולדות התחרות. מי שכבר הגיע יכול ליהנות מ-85 שפים המבשלים עבור האורחים, בר המשתרע על פני מאה מטרים, ופסל של נטע ברזילי המורכב מצעצועים שהוצב במרכז הפארק.