"גם אם לא זוכים - מרוויחים": מפגש עם משלחות האירוויזיון

חלק מהמתמודדים במשלחות הצבעוניות כבר מסומנים כפייבוריטים, אחרים בתחתית טבלאות ההימורים - אבל כולם באו ליהנות. "פוגשים תרבויות חדשות" • לגעת באירוויזיון, פרק 1

זמן צפייה: 11:00

אירוויזיון 2019: זה לא סוד שבעשרים השנים שבהן שלא זכינו באירוויזיון, העניין של הציבור הישראלי בתחרות השירה די דעך. אולם, במקומות אחרים בעולם, האירוע רק הלך וצבר תאוצה.

נציגי המדינות לאירוויזיון מתמודדים עם מציאות יחסית חדשה. אם בעבר הייתה להם הזדמנות אחת בלבד להרשים את הקהל, שלוש דקות של הופעה בתחרות, בשנים האחרונות מעריצי האירוויזיון עוקבים אחרי השירים המיועדים דרך הקליפים ביוטיוב, מדרגים את השירים בטבלאות ההימורים חודשים מראש, וכשהמשלחות מגיעות לאירועי קוקטייל מהסוג הזה - כבר ברור מי הפייבוריטים.

לעוד כתבות בנושא:

ננה בננה: נטע ברזילי השיקה את שירה החדש בחזרה לאירוויזיון

שוטרים סמויים ומאבטחים על סאגווי: היערכות המשטרה לאירוויזיון

החלו אירועי האירוויזיון: "המשלחות בעננים ממה שקורה פה"

קובי מרימי בחזרות לקראת גמר האירוויזיון
קובי מרימי בחזרות לקראת גמר האירוויזיון | צילום: חדשות 13

דוגמה לכך הוא המתמודד הצרפתי בילאל חסני, שזינק לאחרונה למקום השלישי בטבלאות בהימורים, והותקף במצלמות מהרגע שנכנס. גם בלי לזכות באירוויזיון, חסני הפך לפרצוף הכי מוכר מהתחרות השנה. "זו השנה הכי טובה בחיי הצעירים מאוד", סיפר חסני, "אני רק בן 19 ואף פעם לא השגתי כל כך הרבה דברים בזמן כל כך קצר".

ייתכן והדבר אולי נשמע כמו קלישאה, אך נראה שמשלחות רבות אכן הגיעו בשביל ליהנות, מתוך הבנה שאין להן סיכוי לזכות אבל יש להן הזדמנות לקבל במה בין-לאומית, ולהשתתף בקרנבל תרבויות צבעוני במיוחד. "גם אם לא זוכים בתחרות, עוברים את כל זה ומרוויחים הרבה דברים אחרים – מכירים חברים, פוגשים תרבויות חדשות, אנשים שונים", ציינה נציגת קפריסין השנה.

האירוויזיון הוא גם פעם אחת בשנה שבה מדינות אירופאיות קטנות יכולות לחלוק במה עם אחיותיהן הגדולות ביבשת, ופעם בעשרים שנה כל הפרובינציות האלה מתארחות אצל הפרובינציה הקטנה עוד יותר. פה זה לא אירופה, אבל החברה הישראלית היא בעצם כמו אירוויזיון אחד גדול - ערב רב של תרבויות, שפות, ומנגינות, ואולי מתישהו גם נסתדר אחד עם השני כמו המוזיקאים שחוגגים כאן השבוע ביחד.