דרומה לאילת: האם התיירים הישראלים עדיין מגיעים לעיר הדרומית?

סגירת שדה התעופה בעיר ואחריו שדה דב היוו מכה לתושבים, ובכל זאת - המלונות עמוסים במשפחות, חלקן כאלה שלא הצליחו לטוס לחו"ל השנה וחלקן - פשוט התאהבו באווירה הייחודית

זמן צפייה: 10:47

חום אוגוסט, הקייטנות נגמרות ולמי שלא טסים לחו"ל עם המשפחה – אילת היא אופציה טובה. כך בשנים עברו לפחות. השנה, התחושות בעיר מעט מעורבות, המאבק על השארת שדה דב לא צלח, ואם לא די בכך התחרות עם עקבה וסיני הזולות יותר רק מתגברת.

אוהבים אותה או סובלים בה – אילת היא סמל לקיץ הישראלי, הכי קרוב שיש להרגיש חו"ל. אלא שבקיץ הזה משהו השתנה – במארס אילת נפרדה משדה התעופה שהיה בלב העיר, ופתאום התושבים הרגישו רחוקים יותר מתמיד. "מבחינת בעלי עסקים יש הרבה שאומרים שהעסקים יותר רדודים", ציין יוסי איש עסקים באילת.

לכתבות נוספות בנושא >>

לאחר סגירת שדה דב: צמצום במספר העובדים שיפוטרו מארקיע

רה"מ הודיע כי שדה דב ייסגר; תושבי אילת זרקו את תעודות הזהות

בן 18 קפץ מיאכטה במסיבת גיוס באילת – וטבע למוות

בריכה במלון באילת
בריכה במלון באילת | צילום: חדשות 13

ועל אף המכה הקשה - אוגוסט, חם, פקקים, אבל המלונות - מלאים. "הישראלים אוהבים שאנחנו מעסיקים את הילדים", הסביר סמנכ"ל תפעול ברשת ישרוטל, "שהם יבואו לבית מלון ויהיה להם שקט. אנחנו עושים קייטנות". וכדי לממש את המשימה הקדושה הזאת, פגשנו את האיש הכי אמיץ ברדיוס של 300 קילומטרים – מי שעומד בתך בובת הפרווה הענקית שמרקידה את הילדים בבריכה, שתיאר את החווייה במילה אחת – "קשוחה".

אילת אמנם מלאה בתיירות פנים, אך מצד שני - אחת האטרקציות המרכזיות שיש כיום לאילת להציע היא עדיין מעבר הגבול לעקבה. רק השבוע עברו בעיר כחמשת אלפים אנשים ביום.