לאחר סגירת שדה דב: צמצום במספר העובדים שיפוטרו מארקיע

בעקבות סגירת שדה התעופה, ההסתדרות וארקיע סיכמו ביניהן כי יפטרו בין 20 ל-30 עובדים - במקום 200, כפי שתוכנן במקור. מועסקים אחרים יחליפו תפקידים ויבצעו משימות נוספות בתוך החברה

זמן צפייה: 03:04

לאחר שהתקבלה החלטה סופית לסגור את שדה דב שבתל אביב, הסתדרות העובדים וארקיע סיכמו היום (שלישי) שמספר העובדים שיפוטרו מהחברה, שהיה אמור לעמוד על כ-200 אנשים, יצטמצם לבין 30-20 בני אדם. מועסקים אחרים יחליפו תפקידים ויבצעו משימות נוספות בתוך החברה.

כזכור, לפני כחודש ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שאין דרך לעצור את פינויו של שדה התעופה שדה דב. מראש הממשלה נמסר כי לאחר דיונים מעמיקים עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', היועצים המשפטיים וגורמי המקצוע, החליט כי כל ניסיון לעשות זאת יעלה למדינה מיליארדי שקלים ויגרום למדינה לנזק כבד. בתגובה להודעה על ההחלטה, הצטלמו תושבי אילת כשהם זורקים את תעודות הזהות שלהם במחאה.

לכתבות נוספות בנושא >>

מאלפי נוסעים ביום – למקום שומם: כך נראה היום שדה דב

צניחה במספר הטיסות והקפאת פרויקטים: ההשלכות של סגירת שדה דב

רה"מ הודיע כי שדה דב ייסגר; תושבי אילת זרקו את תעודות הזהות

שדה דב
שדה דב

במים שקדמו להצהרתו, מחו רבים כנגד הסגירה המתוכננת של שדה התעופה. ברקע מחאה זו, הורה נתניהו באישור היועמ"ש להביא לממשלה בתוך שלושה שבועות תוכנית לפיתוח העיר אילת בהיקף של 400 מיליון שקלים. לדבריו, שר האוצר וצוותו התחייבו להעמיד את המקור התקציבי לתוכנית. בנוסף הודיע ראש הממשלה כי הוחלט על הקמת צוות שרים בראשותו שיוודא ביצוע של התכנית לפיתוח העיר אילת, ולדבריו הוא סיכם עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על "הבטחת רציפות התחבורה התעופתית לאילת דרך נתב"ג באותה תדירות שקיימת היום בין אילת לשדה דב".

עוד נמסר מנתניהו כי גובשו שורת החלטות והטבות לטובת הנוסעים, כמו גם תמריצים לרופאים, ובהם: הטבות לחולים מאילת שמקבלים טיפול רפואי במרכז כמו מימון מונית חינם מנתב"ג לבית החולים ובחזרה. מימון מעטפת לחולים כרוניים הכוללת מונית מפתח הבית לשדה התעופה רמון, מימון טיסה, מימון מונית לבית החולים ומימון לינה.