נקבע מותו של התינוק שטבע בשבוע שעבר בבריכה פרטית בנתיבות

בן השנה, שנכנס דרך פתח קטן בכיסוי הבריכה בבית בעיר הדרומית, ופונה במצב קשה לבית החולים סורוקה, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך על חייו

זמן צפייה: 01:26

נקבע מותו של התינוק בן השנה שטבע בשבוע שעבר בבריכה בנתיבות. מאז האירוע הוא אושפז במצב קשה ולא יציב, אך הערב (חמישי) כאמור, הלך לעולמו. לפי נתוני ארגון ''בטרם'' לבטיחות ילדים, מאז שנת 2008 טבעו למוות 206 ילדים. עד כה, מתחילת השנה טבעו למוות 12 ילדים.

כזכור, לפני שבוע וחצי טבע התינוק בבריכה פרטית בבית בעיר ופונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים סורוקה, תוך שמתבצעות בו פעולות החייאה. מחקירת המשטרה הראשונית עלה כי הבריכה הייתה מכוסה חלקית, והפעוט נכנס דרך פתח קטן בכיסוי. בני משפחתו, שהיו בבית באותה שעה, יצאו לחפש אחריו ומצאו אותו בתוך המים.

לעוד כתבות בנושא:

תינוק בן שנה טבע בבריכה ביתית בנתיבות – מצבו קשה

אב הילדה שטבעה ביוון: "לא הגיוני שבפארק כזה לא יהיה מציל"

טרגדיה ביוון: ילדה ישראלית בת שמונה טבעה למוות במלון

בריכה בצימר (אילוסטרציה)
בריכה בצימר (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

אדיר ביטן, חובש בכיר במד"א שהגיע לזירת האירוע, סיפר: "כשהגענו למקום וראינו תינוק כבן שנה וחצי שטבע בבריכה ביתית. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. לאחר דקות ארוכות ומורטות עצבים, הדופק שלו חזר, הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים, כשהוא במצב קשה ולא יציב".

לפני שבוע, כזכור, טבעה למוות נעמה חן בת השבע, במהלך חופשה ביוון. עדי ראייה במלון "אקווה סאן" בכרתים, סיפרו שהילדה גלשה באחד המתקנים במלון בזמן שהוריה בילו ליד הבריכה. לטענת הנהלת המלון, שבעיר חרסוניסוס, הזמן שבו התרחשה הטביעה היה לאחר שעות הפעילות הרשמיות בבריכה, כשהמשגיח מטעם המלון כבר עזב את המקום.

"ממה שאני ראיתי, באתי עשר דקות לאחר המקרה כשהם עשו ניסיונות החייאה על הילדה. היא ירדה במגלשה, שם זה כמו אבובים, והיא לא יצאה משם. רק אחרי כמה דקות מישהו ראה אותה, אחד הילדים בן 17, נכנס למים, הוציא אותה והזעיקו אמבולנס", סיפר אחד מעדי הראייה שהיו במקום.

למחרת, התייחס לטרגדיה אביה של הילדה, עופר חן, ואמר כי "לא הגיוני שבפארק נופש ששוהות בו אלפי משפחות עם ילדים קטנים לא יהיה מציל, ציוד רפואי וצוות עזרה ראשונה". עוד הוסיף כי על החברות שמארגנות ומשווקות את חבילות הנופש לבדוק את סטנדרט הבטיחות, ואמר כי לא היה נוסע אם היה יודע שלא יהיה מציל במקום.