אב הילדה שטבעה ביוון: "לא הגיוני שבפארק כזה לא יהיה מציל"

עופר חן, אביה של נעמה בת השבע, שטבעה למוות במהלך חופשה משפחתית בכרתים, הבהיר כי לא היה נוסע למקום אם היה יודע שלא יהיה בו איש הצלה. הילדה תובא למנוחות בשעה 16:45 בבית העלמין הירקון

זמן צפייה: 00:45

עופר חן, אביה של נעמה חן בת השבע שטבעה למוות אתמול (חמישי) בבית מלון בכרתים במהלך חופשה משפחתית, התייחס למקרה ואמר כי "לא הגיוני שבפארק נופש ששוהות בו אלפי משפחות עם ילדים קטנים לא יהיה מציל, ציוד רפואי וצוות עזרה ראשונה".

עוד הוסיף כי על החברות שמארגנות ומשווקות את חבילות הנופש לבדוק את סטנדרט הבטיחות, ואמר כי לא היה נוסע אם היה יודע שלא יהיה מציל במקום. נעמה תובא למנוחות בשעה 16:45 בבית העלמין הירקון.

לכתבות נוספות בנושא >> 

כך תשמרו על הילדים בבריכות בחו"ל – שברבות מהן אין מצילים

טביעת הילדה ביוון: המשטרה עצרה שתי עובדות במלון

אסון בחופשה ביוון: "הילדה גלשה במגלשה וטבעה עם כניסתה למים"

מלון בכרתים, ארכיון
מלון בכרתים, ארכיון | צילום: חדשות 13

אתמול, משטרת יוון עצרה שתי עובדות במלון שבו אירע האסון. העובדות, בנות 42 ו-56, הן אזרחיות רוסיה וגיאורגיה. במקביל, הודיעה המשטרה כי היא ממשיכה בביצוע החקירה וכן חוקרת האם לבריכת השחייה היה רישיון לפעילות.

עדי ראייה במלון "אקווה סאן" סיפרו שהילדה גלשה באחד המתקנים במלון בזמן שהוריה בילו ליד הבריכה. לטענת הנהלת המלון הזמן שבו התרחשה הטביעה היה לאחר שעות הפעילות הרשמיות בבריכה, כשהמשגיח מטעם המלון כבר עזב את המקום.

"ממה שאני ראיתי, באתי עשר דקות לאחר המקרה כשהם עשו ניסיונות החייאה על הילדה. היא ירדה במגלשה, שם זה כמו אבובים, והיא לא יצאה משם. רק אחרי כמה דקות מישהו ראה אותה, אחד הילדים בן 17, נכנס למים, הוציא אותה והזעיקו אמבולנס", סיפר אחד מעדי הראייה שהיו במקום.

מגלשות המלון שבו טבעה בת ה-7
מגלשות המלון שבו טבעה בת ה-7 | צילום: חדשות 13

טרם התברר אם הסיבה לטביעה היא מכה שקיבלה הילדה, שגרמה לה לאבד את ההכרה, אך על פי ההערכות, היא הייתה מתחת למים במשך שבע דקות, עד שאחד הילדים שהיה בבריכה זיהה שהיא לא זזה ומשה אותה החוצה. אחד האורחים במלון, שעובד כפרמדיק בבריטניה, ביצע בה פעולות החייאה במשך 30-20 דקות עד הגעת חובש למקום. אחת הטענות היא שפינויה לבית החולים ארך זמן רב מאוד ורק כשעה וחצי לאחר שנמשתה מן המים היא הגיעה לבית החולים.

על אף שבחלק גדול מבתי המלון הגדולים ביוון מקפידים להציב מציל, אין חוק במדינה המחייב הימצאות מציל בבריכות של בתי המלון. במקרים רבים הבריכות נותרות אפילו פתוחות ולא מגודרות לאורך כל שעות היום - גם כשאין השגחה או פעילות במקום והאחריות חלה על הנופשים.