של מי המחאה הזו? לילה בעין הסערה של ההפגנות מול מעון רה"מ

עם ההסלמה באלימות בין המפגינים למשטרה, כיכר פריז שבירושלים, שבה נערכות המחאות נגד נתניהו, שינתה את פניה. מעבר לקבוצות המחאה המוכרות, קמות גם קבוצות נוספות מלוכדות סביב מטרות שונות

זמן צפייה: 06:26

אחרי ימים של מחאות בירושלים נדמה שאפשר כבר לזהות את האנשים שמגיעים בקביעות לכיכר פריז, אחת הכיכרות היפות בעיר - ששינתה פניה, כאשר האלימות בין המפגינים לבין המשטרה הסלימה. צעירים, מבוגרים ואפילו קשישים יצאו מבתיהם כולם כדי להשתתף במחאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מהצד השני, מיצג מרשים באופן יחסי של תומכיו.

יש לציין כי נראה שהשיח האלים ברשתות החברתיות גולש מהמקלדת לרחוב, בעוד כל קבוצת אנשים מגדירה את עצמה לפי המטרה שהציבה לעצמה. מעבר לקבוצות המחאה המוכרות, נראה שבכל יום קמות קבוצות נוספות של כמה אזרחים, לעיתים שישה-שבעה, שמוחים בעד מטרה משותפת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאבטחו לשעבר של נתניהו הפגין בבלפור: "הגיע הזמן שתלך הביתה"

ברבש מול גמזו: המאבק הסוער סביב מינוי פרויקטור הקורונה

בתגובה לירי לגולן: צה"ל תקף עמדות של צבא אסד בדרום סוריה

הפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים
הפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: רויטרס

זה החל בקטן. תא"ל במילואים אמיר השכל, יחד עם עוד מספר מבוגרים, הקימו מאהל קטן ברחוב בלפור והשתקעו שם לפני כחודשיים. עד שלבסוף למבוגרים הצטרפו גם הצעירים, וחיכוכים נוצרו גם ביניהם כשהמבוגרים ביקשו להפסיק לחסום כבישים בניגוד לחוק. עם זאת, הצעירים הבהירו: "אנחנו לוקחים פיקוד על המחאה".

במשטרה מצד אחד קשובים לביקורת עליהם ומנסים לנהוג בסוג של זהירות אל מול המפגינים, בוודאי אם משווים את זה לטיפול של אותם שוטרים בהפגנות של חרדים קיצוניים, אבל כשההסלמה גוברת, בסופו של דבר, לאחר שהמפגינים סירבו להתפנות מהכיכר, המשטרה ביצעה עשרות מעצרים והפסקיה לשמור על איפוק. מול מאות מפגיני הימין, אוהדי בית"ר ירושלים שקוראים קריאות נאצה. בהמשך הם גם יצאו לרחובות במטרה לחפש שמאלנים להתעמת איתם, גם בהם המשטרה מנסה לטפל ביד קשה.