בתגובה לירי לגולן: צה"ל תקף עמדות של צבא אסד בדרום סוריה

צה"ל מסר כי מסוקי קרב תקפו מטרות של צבא אסד, בהם עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים, בתגובה לירי לעבר מג'דל שמס בצהריים: "רואים במשטר הסורי אחראי"

זמן צפייה: 09:09

מסוקי קרב של צה"ל תקפו הערב (שישי) מטרות של צבא סוריה בדרום המדינה, בתגובה לירי המקלע מאזור חאדר לעבר מג'דל שמס. מצה"ל נמסר כי במסגרת התקיפה הותקפו מספר מטרות הכוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי היום, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל", נמסר. לפי דיווחים בסוריה, נורו שני טילים לעבר העמדה שממנה בוצע הירי לעבר ישראל ושני חיילים סורים נפצעו.

כזכור, בצהריים נשמעו הדי פיצוצים סמוך לגדר הגבול בגולן בצד הסורי. נזק מרסיסים נגרם למבנה ולרכב אזרחי בצד המזרחי של מג'דל שמס. על פי דיווח בסוריה, נ"מ נורה לעבר מטרה שניסתה לחדור למרחב האווירי מישראל. בצה" הבהירו מאוחר יותר כי הירי הסורי לא היה לעבר מל"ט ישראלי.

צה''ל תוקף עמדה סורית ברמת הגולן | צילום: חדשות 13

ככל הנראה מדובר בירי של מקלע כבד מכיוון הכפר חאדר - אזור שבו סוכלה בעבר פעילות חזבאללה. לפי תושבי מג'דל שמס, רסיסים נחתו קרוב לאחד הבתים במועצה המקומית. נפגעת חרדה בת 26 הועברה לטיפול רפואי.

מעט לאחר הירי, מסר צה"ל כי גוברת ההערכה שחזבאללה מכין פיגוע נקם נגד צה"ל בגבול הצפון. תוגברו כוחות באזור גבול לבנון, ומספר צירים נחסמו לתנועת רכבים צבאיים, גם בגבול לבנון וגם ברמת הגולן. זאת, בעקבות הרג פעיל החזבאללה בתקיפה בסוריה, שיוחסה לישראל.

כמו כן, במספר יישובים בודדים צפויים להיחסם דרכי גישה ונפתחו צירים חלופיים לתנועת התושבים. צה"ל פינה באופן חלקי מוצבים והוציא ציוד ואנשים באזור. צה"ל גם העביר מסרים לחזבאללה כי אינו מעוניין בהסלמה.

הרמטכ''ל אביב כוכבי עם הרמטכ''ל האמריקני מארק א. מילי | צילום: צה''ל

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, אמר בפגישה עם ראשי רשויות בצפון: "המשימה המרכזית שלנו גם בימים אלו היא שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון. אנחנו נערכים למגוון רחב של תרחישים ומקיימים הערכות מצב שוטפות, נמשיך וניערך על פי צורך להגנה ולפעולות מבצעיות ככל שידרשו. לצד ההיערכות המבצעית בגבולות, אנו עושים כל מאמץ לפגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבי הצפון ומתכוונים לאפשר לתיירות ולחקלאות שפורחות בעונה זו להמשיך ולהתקיים כסדרה".

אלוף פיקוד הצפון, אמיר ברעם, מתדרך ראשי רשויות באזור | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הרמטכ"ל האמריקני מארק א. מילי, הגיע לביקור השני בישראל מאז כניסתו לתפקיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישת וידאו עם הגנרל מילי, בהשתתפות כוכבי, ודן עמו באיראן ובאתגרים הביטחוניים באזור. מילי נפגש גם עם שר הביטחון בני גנץ ועם ראש המוסד יוסי כהן.